معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: کوچک‌ترین بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی شیوع کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابرهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: خوشبختانه از پیک چهارم کرونا عبور کرده‌ایم و اما با کوچک‌ترین بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد افزایش این بیماری خواهیم بود.

او با اشاره به واکسیناسیون ۹۵ درصد از کادر درمان استان همدان افزود:  ۵ درصد باقی‌مانده از این گروه، شامل افرادی است که یا تمایلی به تزریق واکسن نداشتند و یا به‌دلیل ابتلا به کووید-۱۹ و سایر موارد بازدارنده، شرایط دریافت واکسن کرونا را دارا نبوده‌اند.

جلیلی گفت: ۷۳۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در سراسر بیمارستان‌های استان وجود دارد که خوشبختانه با کاهش آمار تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها هستیم و مشکلات هفته‌های گذشته ازجمله کمبود تخت‌های‌ای سی یو و دستگاه اکسیژن ساز رفع شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با تاکید براینکه هنوز وضعیت عادی نشده است یاد آور شد: تنها در کنترل همه‌گیری این بیماری قرار داریم؛ باتوجه به عبور از قله پیک چهارم باید گفت که هنوز وضعیت شکننده بوده و در صورت بی‌توجهی به دستورات بهداشتی احتمال بازگشت به وضعیت بحرانی وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.