معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد با اشاره به انتخاب شعار ارتقای اخلاق در آموزش برای هفته سرآمدی آموزش به تشریح این موضوع پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، صادقی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد با اشاره به این مطلب که موفقیت یک «دانشگاه کارآفرین» منوط به توفیق دانشگاه در حوزه‌های آموزش و پژوهش است، شعار انتخاب‌شده برای هفته سرآمدی آموزش در سال جاری را «اخلاق در آموزش» عنوان کرد.

او افزود: بر اساس مبانی اخلاق حرفه‌ای معلمی، یک استاد باید در دو بعد خود را ملزم به رعایت اصول اخلاقی بداند. اول، به دلیل جایگاه تأثیرگذاری که بر رفتار و افکار فراگیران دارد، باید خود را آراسته به فضایل اخلاقی نماید و بداند موثرترین روش در انتقال ارزش‌های اخلاقی مثبت، آشکار شدن آن‌ها در رفتار واقعی مدرس است.

صادقی ادامه داد: دومین عامل، وظیفه‌ای است که یک استاد در قبال برآوردن نیاز‌های آموزشی دانشجویان دارد و باید با رعایت حداکثری اصول اخلاقی در انجام وظایف حرفه‌ای، مسئولیت‌های آموزشی خود را به بهترین نحو به انجام رساند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد اظهار کرد: رعایت اخلاق از سوی فراگیران دانش نیز پیش شرط موفقیت دانشجویان است.

او در بخش پایانی سخنان خود به تشریح اهم برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته سرآمدی در دانشگاه یزد پرداخت و گفت: در روز سه‌شنبه ٢٨ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۸، مراسم تجلیل از اساتید برتر آموزشی دانشگاه، روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، تقدیر از کارکنان حوزه آموزش دانشگاه، شنبه اول خردادماه، ساعت ۱۸، برگزاری کارگاه آموزشی تهیه محتوای الکترونیک و یک‌شنبه دوم خردادماه، ساعت ۱۸، برگزاری وبینار اخلاق در آموزش (با سخنرانی آقای دکتر قراملکی از دانشگاه تهران) انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار