رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد گفت: پژوهشکده معماری بومی دانشگاه یزد در پی انعقاد قراردادی با شهرداری شهر میمه استان اصفهان اقدام به ارائه طرح احیاى قنات مزدآباد با رویکرد گردشگرى کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید دشتی زاد، رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد گفت: با هدف تهیه طرح جامع گردشگری قنات مزدآباد در محدوده‌ای به وسعت ۱۴۵ هکتار قرارداد همکاری میان شهرداری شهر میمه استان اصفهان و پژوهشکده معماری بومی دانشگاه یزد منعقد شده است.

او افزود: پس از تهیه طرح اولیه، در تابستان سال ۱۳۹۷ کلیات طرح به تأیید کارفرما رسید و اجرای دو بخش از این طرح شامل پارک مزدآباد و پایاب قنات در اولویت قرار گرفت.

دشتی زاد ادامه داد: طرح جامع گردشگری قنات میراث جهانی مزدآباد میمه، طرحی بلند مدت با افق ۱۰ ساله است که به منظور برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از اراضی بکر واقع در بخش‌های شمالی شهر میمه و اطراف قنات جهانی مزدآباد تهیه و تدوین شده است.

این مسئول بیان کرد: فاز اول این محور حد فاصل مظهر قنات و محل پایاب پیشنهادی در فاصله ۲۳۰۰ متری از مظهر بوده که به موازات مسیر قنات تعریف شده است، همچنین در فاز دوم (برنامه میان مدت) اتصال به پهنه‌های طبیعی پایین دست قنات، آسیاب قدیمی و هسته تاریخی شهر میمه در قالب ایجاد محور سلامت در دستور کار است و در فاز سوم (برنامه بلند مدت) توسعه این محور به سمت مادر چاه قنات مدنظر است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد اظهار کرد: این عملکرد‌ها می‌توانند در مقیاس محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی خدمات گردشگری مختلف و متنوعی که با زیست بوم و بستر‌های طبیعی و تاریخی محدوده طرح سنخیت دارد ارائه دهند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار