مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تثبیت خاک در بیش از ۲ و نیم میلیون هکتار از بیابان‌های کشور انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی محمد طهماسبی مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه سفر به شهرستان بافق، گفت: در سه سال گذشته محصولات ۸۰ متقاضی تثبیت خاک در سه مرحله خود اظهاری، آزمایشات محیط زیستی و پایلوت مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: حدود هشت محصول به مرحله پایلوت رسیده شده که به این منظور ضمن تثبیت بستر‌های مد نظر، پوشش گیاهی نیز ایجاد می‌شود.

مدیر ملی مقابله با پدیده گردو غبار سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در طول یکسال اخیر این پایلوت‌ها با همکاری دانشگاه یزد در منطقه گودگوار بافق آغاز شده، ادامه داد: تقریبا دو محصول به عنوان دانشی که در سه سال اخیر ایجاد شده، می‌توانند جایگزین سایر روش‌های قدیمی برای تثبیت خاک شوند.

طهماسبی موفقیت این طرح‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای اقداماتی پژوهشی این طرح تاکنون حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که برای اجرا در سطوح بزرگتر نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

او ادامه داد: در چهار سال اخیر حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال برای اقدامات وسیع در سراسر کشور هزینه شده است.

مدیر ملی مقابله با پدیده گردو غبار سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به این منظور طرح تثبیت خاک در مدت چهار سال گذشته در بیش از ۲ و نیم میلیون هکتار از بیابان‌های کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار