معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیلات بلاعوض برای توسعه صادرات به واحدهای تولیدی در استان پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امیر تیمور موسویان معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای تولیدی که تجربه صادرات دارند و مقصد فروش خود را در بازارهای بین المللی پیدا کرده اند می توانند برای استفاده از این تسهیلات اقدام کنند.

موسویان افزود: تسهیلات بلا عوض برای توسعه زیرساخت های تولیدی و افزایش میزان صادرات غیرنفتی استان پرداخت می شود.

او تصریح کرد: تاکنون تسهیلات بلاعوض پنج میلیارد ریالی از محل این طرح به یک واحد تولیدی در استان پرداخت شده است.

موسویان ابراز داشت: این مشوق صادراتی به یک واحد تولیدی میوه خشک در شهرستان بویراحمد پرداخت شده است.

او تاکید کرد: پارسال هشت میلیون و ۱۱۴ هزار دلار کالا از استان کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره صمت استان تصریح کرد: پارسال ۲ میلیون و ۶۱۴ میلیون دلار کالای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد از محل گمرک استان و پنج میلیون و۵۰۰ هزار دلار از محل گمرک سایر استان ها صادر شده است.

موسویان عنوان کرد: در این مدت هزار و۴۹۰ تن کالا از محل گمرک کهگیلویه و بویراحمد و ۲۹۰ هزار تن کالا از گمرک استان های دیگر به کشورهای هدف صادر شده است.

او اضافه کرد: گیاهان دارویی،لوازم آرایشی،برخی محصولات کشاورزی مانند گل رز و گوجه فرنگی از جمله کالاهای صادراتی این استان است.

موسویان اظهار داشت: عراق،کویت،آلمان،فرانسه و آفریقای جنوبی از جمله کشورهای مقصد صادرات کالاهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.