رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از بازگشت ۳۰ واحد به چرخه تولید در پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سالار حسین‌ پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۸۷ درصدی مصوبات جلسات رفع موانع تولید در سال ۹۹ خبر داد و گفت: پارسال در راستای تحقق شعار سال ۳۴ جلسه با ۲۸۱ مصوبه برگزار شد که منجر به راه‌ اندازی و فعال شدن ۳۰ واحد تولیدی و اشتغال ۵۱۸ تن در استان شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۴ درصد رشد داشته است.

حسین پور افزود: صادرات استان پارسال بالغ بر ۸ میلیون و ۱۲۴ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه  در سال  ۹۸   که  ۶ میلیون  و ۶۰۰ هزار دلار بوده رشد قابل توجهی داشته است.

او عمده ترین محصولات صادراتی استان را محصولات آرایشی و بهداشتی،  عصاره گیاهان دارویی، پودر و عصاره شیرین بیان کلینکر سیمان عنوان کرد و گفت: این محصولات  به بازارهای هدف صادراتی از قبیل آلمان، عراق ، افغانستان،  امارات ، ترکمنستان و سوئیس بوده است.

حسین پور از صدور ۱۸ پروانه اکتشاف معدنی در سال ۹۹  با رشد ۸۰ درصدی نسبت به‌ مدت مشابه در سال ۹۸ خبر داد و گفت:  ۴۲ مورد پروانه بهره‌برداری  با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۳۷ تن در سال ۹۹ صادر شده  که نسبت به مدت مشابه پارسال از آن رشد ۵۷ درصدی نشان می‌دهد.

او افزود: پارسال ۶۴ فقره تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸  به حوزه صنعت و معدن به مبلغ ۷۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان  پرداخت شده که نسبت به سال ۹۸  رشد ۵۳ درصدی داشته است.

حسین پور از صدور ۱۹۴ جواز تاسیس سرمایه‌گذاری  با ارزش ریالی ۱۲ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال و  اشتغال زایی ۲۲۹۶ تن در سطح استان در پارسال خبر داد و گفت: این حجم سرمایه گذاری نسبت به پارسال ۱۶ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در پایان گفت: در راستای تحقق شعار سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ ها با احصا مشکلات و برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید در کارگاه‌ های  تلاش می‌کنیم کارگاه‌ های راکد و غیرفعال به چرخه تولید برگردد و نقش خویش را برای  تحقق منویات مقام معظم رهبری و اشتغال و تولید پایدار در سطح استان به خوبی ایفا کنیم.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.