عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری حدود ٨٨ بنای واجد شرایط ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور را تملک کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: شهرداری از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، حدود ٨٨ بنای واجد شرایط ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور را تملک کرده و به ان‌ها کاربری موزه و خانه موزه داده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برای اداره این خانه موزه‌ها برنامه درست و منسجمی وجود ندارد و شهرداری تهران اداره هر موزه را به  یک معاونت، سازمان و یا  شرکت سپرده است و همین موضوع باعث شده که مدیریت یکپارچه برای اداره موزه‌های تهران نباشد.

وی تاکید: همین موضوع باعث شده آنچنان که باید و شاید به موزه‌ها در شهرداری پایتخت پرداخته نشود و تبلیغی برای آن‌ها صورت نگیرد؛ از سوی دیگر حتی استفاده  از این ظرفیت و پتانسیل مهم گردشگری تهران نیز در سایه همین مدیریت چند تکه غفلت شده است.

نظری گفت: در حال حاضر در مجموعه شهرداری تهران دو معاونت معماری و شهرسازی و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی باید به این موضوع ورود کنند، اما سازوکار موجود تاکنون نتوانسته است نیاز‌های امروز شهر تهران را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برآورده کند.

وی بیان کرد: با پایان یافتن کرونا و اتمام محدودیت‌های ناشی از آن، وجود چنین سازمانی با اختیارات کافی، فرصتی عظیم برای کسب درآمد پایدار از سوی مدیریت شهری و نیز ارتقا هویت فرهنگی و تاریخی شهر تهران خواهد شد که متاسفانه با گذشت بیش از سه سال از تصویب برنامه سوم پنج‌ساله توسعه شهر تهران، همچنان شهرداری هنوز از ارائه این لایحه خودداری کرده است.

نظری یادآور شد: امروز هم زمزمه‌هایی مبنی بر ادغام شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی و ستاد گردشگری و ایجاد شرکت فضا‌های فرهنگی و گردشگری و شورای عالی گردشگری شهرداری تهران شنیده می‌شود که با توجه به فرصت کم باقی‌مانده از عمر مدیریت شهری پنجم، باید گفت که گویا اراده‌ای در شهرداری برای ایجاد سازمان گردشگری وجود ندارد.

وی گفت: به شهردار تهران تذکر می‌دهم که در این حوزه اقدامی سریع انجام دهد تا نبود سازمان گردشگری و وجود مالکان متعدد در شهرداری، بیش از این به هویت شهر آسیب نزند. وجود یک سازمان مشخص با عنوان سازمان گردشگری و اعمال سیاست و مدیریت یکپارچه در شهر تهران سبب خواهدشد تا ساز و کار و ضوابطی مشخص برای دریافت بلیط موزه‌ها، برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌های فرهنگی و هنری ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار