عباسی گفت: با توجه به اجرای طرح نسخه نویسی، نسخه پیچی و ارجاع الکترونیک در سطح مراکز روستایی از اول خرداد ماه امسال بیمه شدگان روستایی نیازی به دفترچه بیمه نخواهند داشت و فقط با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات درمانی دریافت کنند.

دکتر رضا عباسی مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان بیمه سلامت ایران  امسال آغاز نسخه نویسی، نسخه پیچی و ارجاع الکترونیک در ارائه خدمات سطح یک است که این موضوع به عنوان یکی از مواد اصلی در تفاهمنامه قید شده و از اول خردادماه نیازی به دفترچه بیمه روستایی برای ویزیت نخواهد بود و بیمه‌شدگان می‌توانند خدمات دارویی و پاراکلینیک را به صورت الکترونیک دریافت کنند.

او  ضمن تاکید بر آغاز برنامه ریزی برای نظام ارجاع الکترونیک به سطح ۲ و سه تخصصی نیز گفت: این موضوع نیاز به آمادگی بخش‌های دولتی در حوزه تخصصی و همکاری دو جانبه بین وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایران دارد که طی نامه ای با امضای معاون بهداشت وزارت بهداشت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تسریع در فرآیند نسخه نویسی و ارجاع الکترونیک به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به فرآیند مثبت سازمان به خدمات سطح یک و پرداخت به هنگام و منظم مطالبات تیم پزشک خانواده موجب شده که جذب پزشکان مناطق در روستاها بیشتر و این امر باعث افزایش شاخص های سلامت شود.

او  بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان بیش‌از ۲۲۵ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی به بیمه شدگان بیمه سلامت خدمات درمانی ارائه می دهند که روستاییان عزیز می توانند از طریق نظام ارجاع به مراکز درمانی تخصصی تر مراجعه و خدمات درمانی دریافت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار