رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه گفت : هیچگونه افزایشی در قیمت نان در استان کرمانشاه اعمال نشده است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اعتضاد علیزاده رئیس اتحادیه نانوایان کرمانشاه گفت : هیچگونه افزایشی در قیمت نان در استان کرمانشاه اعمال نشده است و تنها زمانی افزایش می‌یابد که دستور رسمی ابلاغ شود.

او گفت : در استان‌های دیگر همچون کرج و تهران افزایش خودسرانه قیمت نان گزارش شده، اما به طور رسمی اعلام نشده است.

علیزاده افزود: هیچ پیشنهادی برای افزایش قیمت نان ارائه نشده، زیرا در ایام قبل از انتخابات اینچنین پیشنهادی پذیرفته نمی‌شود.

او از مردم استان خواست در صورت مواجهه با افزایش قیمت خودسرانه و تخلف نانوایان با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و اطلاع‌رسانی کنند.

او افزود: این در حالی است که مردم استان رضایت چندانی از کیفیت نان نانوایان ندارند و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نیز اعتقاد دارند وضعیت نان در کرمانشاه از نظر شاخص‌های تغذیه‌ای و بهداشتی با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

شهریار مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت نان و نقش آن در سفره مردم و تأمین ۶۰ درصد از انرژی روزانه و ۳۹ درصد از پروتئین مورد نیاز بدن، باید دسترسی آحاد جامعه در تمام اوقات به نان سالم و با کیفیت تغذیه‌ای مناسب مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: وضعیت کنونی نان از نظر شاخص‌های حسی، تغذیه‌ای و بهداشتی با وضعیت مطلوب فاصله دارد که امیدواریم با مشارکت همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی در این زمینه امسال بسیاری از این مشکلات رفع شود.

مستوفی افزود: مطالعه در خصوص دیدگاه عموم مردم در مورد وضعیت کلی نان در استان سودمند است و باید با همکاری سایر دستگاه‌ها اطلاعات کافی از نظرات مردم و کارشناسان جمع آوری شده و از آن به عنوان زیربنای تنظیم سند نان استفاده شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.