در سال آبی کنونی ۱۵۶ میلیمتر باران در استان بوشهر باریده که نسبت به میانگین بلندمدت ۳۵ درصد کاهش دارد.


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گزارش جدید مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی نشان می‌دهد از آغاز سال آبی کنونی یعنی مهر ۱۳۹۹ تاکنون، ۱۵۶ میلیمتر باران در استان بوشهر باریده در حالی که میانگین بلندمدت بارش در این استان ۲۴۲ میلیمتر است؛ بنابراین امسال نسبت به میانگین بلندمدت ۸۵ میلیمتر یا ۳۵ درصد کمتر باران باریده است.

اما اگر میزان بارش سال کنونی آبی را با سال گذشته مقایسه کنیم به کاهش ۱۸۵ میلیمتری یا ۵۴ درصدی بارش می‌رسیم، زیرا استان بوشهر در سال گذشته آبی (مهر ۱۳۹۸ تا مهر ۱۳۹۹) سال پر بارشی را داشت و در این سال ۳۴۲ میلیمتر باران در استان بارید.

کاهش ۳۵ درصدی بارندگی در بوشهر/ کمترین بارش با ۳۳ میلیمتر در عسلویه ثبت شد

بر اساس اعلام مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی، اگر بارش یک سال کامل آبی را دراستان بوشهر ۲۴۳ میلیمتر در نظر بگیریم تا امروز حدود ۶۴ درصد از این میزان تحقق یافته است.


بیشتر بخوانید


آمار‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در میان شهرستان‌ها دهگانه استان، به جز شهرستان‌های دیلم و گناوه دیگر شهرستان‌ها با کاهش بارش نسبت به میانگین بلندمدت روبه‌رو بوده‌اند و بیشترین کاهش بارندگی مربوط به شهرستان جم با ۱۸۱ درصد کاهش است.

شهرستان دیلم ۳۸ و گناوه ۲۲ میلیمتر بیشتر از میانگین بلند مدت بارش داشته‌اند.

همچنین بیشترین بارش در سال آبی کنونی با ۳۰۱ میلیمتر مربوط به دیلم و کمترین با ۳۳ میلیمتر متعلق به عسلویه بوده است.

کاهش ۳۵ درصدی بارندگی در بوشهر/ کمترین بارش با ۳۳ میلیمتر در عسلویه ثبت شد

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.