مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی بیش از ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اشکانی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان  با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع شمال سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۵۶ دستگاه کمباین و بیش از ۵۰۰ دستگاه دروگر کار برداشت محصول گندم را از دهه دوم اردیبهشت ماه آغاز کرده و برداشت محصول تا نیمه اول تیرماه در این منطقه ادامه دارد.

اشکانی افزود: امسال به دلیل سرما و یخبندان، تنش خشکی و گرمای زودرس متوسط عملکرد گندم نسبت به سال گذشته پایین‌تر از حد طبیعی است و پیش بینی می‌شود ۸۰ هزار تن گندم برداشت شود.

اشکانی افزود: همزمان با کار برداشت حدود ۱۶۰۰ تن گندم بذری نیز از گندم کاران منتخب خریداری و برای تامین بذر سال آینده نیز نگهداری می‌شود.
سه مرکز خرید گندم هم در شمال استان راه اندازی شده و تا پایان شهریور ماه، گندم با قیمت تضمینی کیلویی پنج هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.
جهانی مدیر جهاد کشاوزی هیرمند هم گفت: کار برداشت گندم از سطح ۱۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.
وی افزود: در برخی مناطق این شهرستان بعد از ۳۰ سال خشکسالی متمادی شاهد کشت گندم بودیم که این مناطق از اجرای طرح عظیم ۴۶ هزار هکتاری بهره‌مند شده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار