به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عبدالله میرابراهیمی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عملکرد حوزه اجرایی سازمان پسماند شهرداری قم در سال ۹۹ را مورد ارزیابی قرارداد و گفت: اقدامات سازمان در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر در بسیاری از برنامههای شهرداری قابلتوجه بوده است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از راهاندازی و بهرهبرداری سامانه هوشمند مدیریت و جمعآوری پسماند خشک خبر داد و افزود: این سامانه با نام زیپاک به ارائه خدمات در بستر تکنولوژی و فناوری پرداخته و توانسته بسیاری از مشکلات در بخش هماهنگیها و تأخیرها را از میان بردارد.
میرابراهیمی هدف از راهاندازی این سامانه را حمایت از محیطزیست و یکپارچهسازی و متمرکز سازی تحویل پسماند به غرفهها و رانندگان دانست و گفت: یکپارچهسازی و متمرکزسازی هزینه کرد اعتبار ریالی همیاران، بهبود چرخه مدیریت پسماند و جمعآوری بانک اطلاعات همیاران پسماند از دیگر اهداف راهاندازی این سامانه بوده است.
او تعداد خودروهای جمعآوری پسماند خشک در مناطق را ۲۵۰ خودرو اعلام و بیان کرد: در سال ۹۹ تعداد ۲۵۰ باکس جمعآوری نخاله ساختمانی نیز در سطح مناطق افزایشیافته و یکمیلیون و ۶۵۴ هزار و ۷۱۰ مترمکعب حجم پسماند عمرانی و ساختمانی جمعآوریشده است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقای فرهنگ شهروندی در حوزه مدیریت پسماند گفت: دو هزار و ۵۰۰ صنف، ۳ هزار و ۷۰۰ اداره و ۱۰۰ فروشگاه در سال ۹۹ مورد آموزش مفاهیم مدیریت پسماند قرار گرفتند.
میرابراهیمی حجم خاک بازیابی شده در پروژههای عمرانی ساختمانی را یکمیلیون و ۲۱۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب عنوان و تصریح کرد: در سال ۹۹ تعداد چهار هزار و ۵۰۰ مخزن ذخیرهسازی در مجتمعهای مسکونی، مراکز تجاری و اداری تحویل دادهشده و آموزشهای لازم نیز ارائهشده است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم همچنین آمار شناسایی متخلفین را اعلام و خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۸۳ مورد تخلف در جمعآوری و ساماندهی زباله گردها و متخلفین قانون مدیریت پسماند شناساییشده و در حال رسیدگی است.
انتهای پیام/ح