معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز ثبت‌نام دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی از اول خرداد ماه خبر داد و گفت : پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۳ هزار دانش آموز پایه اول در استان ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه آمار کلی دانش آموزان پایه اول در سال تحصیلی گذشته را ۳۲ هزار و ۴۳۴ نفر اعلام کرد و گفت : در سال تحصیلی گذشته ۸۷ درصد دانش آموزان پایه اول در استان به سامانه شاد متصل شدند.

او از والدین خواست از اول خرداد ماه با مراجعه حضوری به نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود برای سنجش کودکان و ثبت نام آن‌ها در پایه اول اقدام کنند و تاکید کرد که والدین به خاطر کرونا نباید ثبت نام دانش آموزان را به تاخیر بندازند.

فضلی با بیان اینکه کلاس اول پایه حساس برای ورود به سیستم آموزش و پرورش است، افزود: طبق تحقیقات دانش آموزانی موفق هستند که همراهی والدین خود را داشته باشند.

او اولیا را حلقه اتصال دانش آموزان با مدرسه و خانه توصیف کرد و افزود: اگر اولیا در ایام کرونا کودکان را همراهی نکنند از نظر مهارت‌های اجتماعی دچار آسیب می‌شوند چرا که تصویر درستی از مدرسه و یادگیری نخواهند داشت.

او با تاکید بر لزوم تغییر فکر اولیا در خصوص یادگیری دانش آموزان در ایام کرونا گفت: اولیا مانند گذشته دیگر نباید فکر کنند که فقط معلم و مدرسه مسوول یادگیری کودکان است.

فضلی افزود: به این منظور امسال برای اولیای دانش آموزان پایه اول بسته‌های آموزشی به عنوان دستیار معلم پیش بینی شده است.

او با اشاره به برنامه «تار خانه در پود مدرسه» ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تمام اولیا دانش آموزان کلاس اولی امسال در شبکه شاد آموزش خواهند دید و امیدواریم نقشه یادگیری دانش آموزان به خوبی شکل بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص دانش آموزانی که مقطع پیش دبستانی را نگذرانده باشند گفت: برای این دانش آموزان در صورت مجوز ستاد کرونا یک دوره ۴۵ روزه به صورت حضوری برگزار می‌کنیم.

فضلی افزود: در صورت مخالفت ستاد کرونا دوره به صورت مجازی از طریق سامانه شاد برگزار می‌شود.

کارنما یادگیری

این مقام مسئول اشاره‌ای به دانش آموزان پایه اول سال گذشته داشت و گفت: اگر دانش آموزی تا آخر اردیبهشت ماه استاندارد یادگیری لازم را کسب نکرد، اولیا نگران مردود شدن آن‌ها نباشند چرا که برای ۶ هفته «کارنما یادگیری» در سه درس علوم، ریاضی و فارسی تهیه شده است.

فضلی افزود: اولیا باید در نظر داشته باشند که زمان یادگیری در دانش آموزان متفاوت است، لذا زمان نباید از دانش آموزان گرفته شود.

او افزود: طبق برنامه ریزی‌ها در این ۶ هفته اضافه تمام دروس برای این دانش آموزان مرور می‌شود تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید به استاندارد لازم برسند.

ثبت نام پیش دبستانی‌ها از اول خرداد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان آغاز ثبت نام برای پیش دبستان را اول خرداد ماه اعلام کرد و گفت: پیش دبستانی‌ها شامل ۲ گروه کودکان چهار تا پنج ساله متولد مهر ۹۵ تا مهر ۹۶ و نیز کودکان پنج تا ۶ ساله متولدین مهر ۹۴ تا مهر ۹۵ می‌شوند.

فضلی افزود: ثبت نام در مقطع پیش دبستانی هر سال رشد داشته است به گونه‌ای که در سال ۹۶، ۱۴ هزار نفر، سال ۹۷، ۲۱ هزار نفر، سال ۹۸، ۲۲ هزار نفر و سال ۹۹ تعداد ۲۸ هزار نفر در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کرده اند

ادامه ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی مقطع ابتدایی تا پایان مرداد

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت‌نام اولیه دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد آغاز می‌شود، گفت : ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی مقطع ابتدایی پس از تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه می‌یابد و نیازی به مراجعه حضوری به مدارس برای ثبت نام این دانش آموزان نیست.

او با اعلام شرایط سنی نوآموزان پایه اول ابتدایی برای ثبت‌نام در مدارس، گفت : تمامی متولدین نیمه دوم سال۱۳۹۳ و نیمه اول سال۱۳۹۴ و منحصراً متولدین روز اول مهر ۱۳۹۴ و یا قبل از آن به شرط آن‌که سن آن‌ها از حداکثر سن مقرر در آیین‌نامه اجرایی مدارس بیشتر نباشد، می‌توانند برای سال تحصیلی آینده در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام نوآموزان پایه اول ابتدایی را اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین، شناسنامه سلامت و گواهینامه پایان دوره پیش‌دبستانی عنوان کرد.

او با تشریح مراحل ثبت‌نام نوآموزان پایه اول ابتدایی برای ثبت نام در مدارس، افزود: خانواده‌ها باید ابتدا مدارک مورد نیاز برای ثبت نام نوآموزان کلاس اولی را به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت تحویل داده و پس از آن بعد از ثبت نام موقت و دریافت نوبت برای سنجش سلامت، در زمان مقرر که بعدا اعلام خواهد شد، به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده تا پس از گذراندن این مرحله ثبت نام آن‌ها در مدارس نهایی شود.

فضلی سپس با بیان اینکه مدیران مدارس باید نوآموزان کلاس اولی فاقد تجربه پیش دبستانی را شناسایی کنند، افزود: قرار است برای این دانش آموزان کلاس‌های آمادگی بصورت حضوری یا نیمه حضوری -براساس تصمیم ستاد ملی کرونا- برگزار شود.

او ادامه داد: مدیران مدارس ابتدایی موظفند اطلاعات نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان را (به ویژه پایه اول) در اسرع وقت و حداکثر تا پایان خرداد در سامانه سنجش بدو ورود و"سیدا" ثبت کنند.

فضلی اشاره‌ای هم به اهمیت ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در مدارس داشت و گفت: دوره پیش‌بستانی دوره‌ای دو ساله رسمی و الزامی است که کودکان را قبل از رسیدن به سن مدرسه تحت پوشش برنامه‌های آموزشی و تربیتی قرار می‌دهد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.