مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت:۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت اداره بانوان منطقه یک کرمان قرار دارند که با مشکلات زیادی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در بازدید سردار معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از اداره بانوان منطقه یک کرمان از زحمات و همراهی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با این نهاد در خدمت‌رسانی و کمک به محرومان به حجم بالای کار در اداره بانوان کمیته امداد منطقه یک کرمان اشاره کرد و گفت: بانوان امدادگر در این مجموعه با خدمات‌رسانی به زنان سرپرست خانوار آسیب‌دیده ایثارگرانه و عاشقانه کار می‌کنند.

او افزود: گروه هدف اداره بانوان منطقه یک شدیدترین آسیب‌ها را دیده‌اند و عمده این گروه  سرپرست خود را به علت فوت از دست داده اند.

صادقی بابیان اینکه بیش از هفت هزار خانوار در شهر کرمان مددجوی کمیته امداد هستند تصریح کرد: ۳هزار خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند.

صادقی بابیان اینکه بعضی از خانواده‌های تحت حمایت به‌ویژه زنان سرپرست خانوار در شرایط سختی زندگی می‌کنند و تنها منبع درآمد آن‌ها مستمری ناچیز کمیته امداد است که جوابگوی مخارج زندگی آن‌ها نیست ادامه داد: به دنبال این هستیم با راه‌اندازی مشاغل خانگی زمینه توانمندی این خانواده‌ها را فراهم کنیم تا در کنار رسیدگی به فرزندان و امور خانه بتوانند منبع درآمدی هم داشته باشند.

او در ادامه از ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایانی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنند اشاره کرد و گفت: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و پرداخت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ازای به‌کارگیری هر مددجو و فرزندان آنان ازجمله این بسته‌های تشویقی است.

صادقی عمده مشکل و دغدغه مددجویان شهر کرمان را مشکل مسکن اعلام کرد و گفت: امیدواریم با کمک و همراهی خوب سپاه، مسئولان مربوطه و خیران بتوانیم این مشکل و دغدغه مددجویان را برطرف کنیم.

او در ادامه همچنین توجه به فرهنگ خانواده‌های تحت حمایت را یکی دیگر از دغدغه‌های مهم این نهاد دانست و تصریح کرد: بعضی از این خانواده ها هیچ مشاوری ندارند و نیاز به مشاوره به‌صورت بالینی دارند و در این زمینه نیز به حمایت و همراهی‌ مجموعه‌های فرهنگی ازجمله سپاه نیاز داریم.

اوادامه داد: استفاده از ظرفیت خواهران بسیجی درزمینه حل مشکلات فرهنگی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت و خدمات‌رسانی به این خانواده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن قطعا راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار