استاندار همدان گفت:کنگره شهید محراب آیت‌الله مدنی بیستم شهریور در همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدسعید شاهرخی,استاندار همدان از برگزاری کنگره شهید محراب آیت‌الله مدنی در همدان خبر داد و گفت: تجلیل از مفاخر و سرمایه‌های گرانقدری که نقش عمده‌ای در باورهای دینی مردم، فرهنگ و تحقق آرمان‌های اسلامی داشتند، امری مهم است‌.

او در شورای کنگره شهید مدنی در همدان، تصریح کرد: یکی از اقدامات ارزشمندی که به موازات سایر فعالیت‌های فرهنگی، همدان را به عنوان یک استان فرهنگی و ممتاز در صدر استان‌ها قرار می دهد، برگزاری کنگره‌ها و معرفی مفاخر است و تجلیل از شهید مدنی تجلیل از همه خوبی‌هایی است که در مورد این شهید گفته شده و حیف است که این صفات نیکو و برتر برای جوانان بازگو نشود.

استاندار همدان با بیان اینکه برگزاری این کنگره فرصتی است برای معرفی هرچه بهتر این شهید بزرگوار، افزود: کمیته‌های کنگره هر چه سریع‌تر فعالیت خود را آغاز کنند تا با آثار منتشر شده کنگره‌ای ماندگار را رقم بزنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه برگزاری کمیته شهید محراب آیت‌الله مدنی را به فال نیک می‌گیریم، تأکید کرد: کمیته‌ها کارهای کنگره را با جدیت دنبال کنند تا با احساس مسئولیت به سرانجام برسد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله مدنی هستیم، گفت: این شهید ارزشمند زحمات فراوانی در استان همدان کشیده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه شهید مدنی نخستین امام جمعه شهر همدان بود، اضافه کرد: زحمات و فعالیت‌های شهید مدنی اثرگذاری‌های اجتماعی فراوانی در همدان داشته و هنوز هم اثرات آن در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه قرار است یک کنکره ملی برای پنج شهید محراب برگزار شود، تصریح کرد: به علت شرایط کرونایی فعلی، ابتدا مقرر شد کنگره استانی شهید مدنی در ۲۰ شهریورماه در همدان برگزار شود.

شهید محراب آیت الله مدنی با نام «میراسدالله مدنی دهخوارقانی»، از سال ۱۳۵۱ به مدت ۱۰ سال ساکن شهر همدان بود و در ۲۱ شهریور سال ۱۳۶۰ به عنوان دومین شهید محراب انقلاب اسلامی در تبریز به شهادت رسید.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.