بازگشایی مجدد بقاع متبرکه گچساران پس از مدتی تعطیلی

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: بقاع متبرکه این شهرستان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به روی زائران بازگشایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ابراهیم قاسمی رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: با توجه به اینکه گچساران در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد و روند ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان هم اکنون نزولی است امام زادگان و بقاع متبرکه  شهرستان که به دلیل کنترل بیماری کرونا تعطیل شده بودند، مجددا بازگشایی شدند.

قاسمی با بیان اینکه  براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا شهرستان بازگشایی بقاع متبرکه شهرستان منوط بر رعایت دستورالعمل بهداشتی است، گفت: بازگشایی بقاع متبرکه بر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و عدم برگزاری تجمع و نماز جماعت و ضد عفونی روزانه تمام سطوح و کتب و ادعیه در دستور کار قرار گرفت.

او از زائران خواست برای ورود به این مکان‌ های مقدس داشتن چادر نماز، سجاده، مهر و کتاب‌ های ادعیه ضروری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران افزود: شهرستان گچساران دارای ۴۱ بقعه متبرکه است که ۱۵ مورد از آن ها زائر پذیر است.

قاسمی افزود: بقاع متبرکه حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)،امامزاده کاکا مبارک (ع)،امامزاده جعفر(ع) و امامزاده اسماعیل (ع) از جمله بقاع متبرکه شاخص در گچساران است که پس از مدتی تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا مجددا بازگشایی شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران ادامه داد: همچنین ۱۲۰ مسجد و حسینیه در این شهرستان وجود دارد که در ایام کرونا تعطیل بودند که مجددا بازگشایی شدند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.