شرکت ملی برق (برشنا) می‌گوید که یک پایه برق وارداتی شب گذشته در منطقه شهرک منشی میرغلام شهر کابل تخریب شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، این شرکت در خبرنامه‌ای شب گذشته (جمعه، ۲۴ ثور) اعلام کرده که تیم فنی برشنا به ساحه اعزام شده و پس از بررسی اوضاع امنیتی، کار وصل دوباره جریان برق را آغاز خواهد کرد.

به روز جمعه، هفدهم ثور دو پایه برق وارداتی ازبیکستان در منطقه میرزاخیل ولسوالی کلکان ولایت کابل منهدم شد که در نتیجه برق کابل و شماری از ولایت‌ها قطع گردید.

همچنان شب پنج‌شنبه، بیست‌وسوم ثور نیز یک پایه برق وارداتی در نزدیکی لیسه حبیب‌الله کلکانی از مربوطات ولسوالی کلکان توسط انفجار ماین منهدم شد.

در پی این رویداد شرکت برشنا اعلام کرد که ۲۶۰ میگاوات برق وارداتی به کابل و شماری از ولایت‌ها قطع شده است.

در همین حال مسئولان محلی ولایت پروان گفته‌اند که روز گذشته پایه‌های برق وارداتی در این ولایت آماج انفجار ۱۴ ماین قرار گرفت.

به گفته آنان، ۱۴ ماین در چهار پایه برق وارداتی ولتاژ بلند در ساحه جنگل باغ شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان توسط افراد ناشناس کارگذاری شده بود که در نتیجه انفجار هشت ماین، آسیب‌هایی به این پایه‌ها وارد شد، اما جریان برق قطع نشد.

گفتنی است که در دو هفته اخیر، این سیزده‌مین پایه برق وارداتی است که در ولسوالی کلکان ولایت کابل، ناحیه هفدهم شهر کابل و سایر ولایت‌های کشور از سوی افراد ناشناس منهدم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار