مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان گفت: شاخص بهسازی روستا‌های شروع شده در کشور ۵۵ درصد است و این میزان در روستا‌های بالای ۲۰ خانواده این استان بیش از ۸۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن ظفری ,مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه و به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات با اشاره به اینکه  واحدهای محرومین عمدتا زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام ره و بهزیستی است افزود: از مهر ماه سال گذشته تاکنون ۱۵۰۰ واحد به بهره برداری رسیده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

او ادامه داد: در خصوص اجرای این طرح بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام و دولت در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی طرح مسکن محرومین، بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۲۹۰ واحد مسکن محرومین در استان تولید شده است.

ظفری ادامه داد: تاکنون براساس سهمیه منظور شده بیش از ۳۲۹۳ متقاضی شناسایی و ۲۹۰۶ متقاضی به بانک معرفی شده و ۲۶۹۹ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل و بیش از ۲۴۱۷ واحد پی کنی، ۲۲۴۱ واحد اسکلت و بیش از ۲۰۷۸ واحد اجرای سقف انجام گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه سالانه ۲۰۰ تا ۵۰۰ واحد مسکن محرومین دراستان همدان ساخته می‌شد، ابراز داشت: در سال ۹۹ در استان همدان با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین کلید خورد و در بودجه ۱۴۰۰ نیز ردیفی برای مسکن محرومین اختصاص یافته است.

اوبا بیان اینکه مسکن محرومین براساس تفاهم نامه با استانداری، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه فعلا درسطح روستا‌ها پیش می‌رود، گفت: می‌توان به تدریج به نقاط شهری هم تسری داد و منعی ندارد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اجرای طرح هادی در روستا‌های استان، افزود: تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانواده استان از این طرح بهره مند شده اند و روستا‌های زیر ۲۰ خانواده هم نیز دارای طرح تعیین محدوده هستند.

ظفری بیان کرد: شاخص تهیه طرح هادی در سطح ملی از ۳۹۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانواده بیش از ۹۹ درصد دارای طرح هادی هستند و این در حالی ست که استان همدان از این میزان بیش از ۶ سال است که عبور کرده و تاکنون نه تنها ۱۰۰ درصد روستا‌های استان از این طرح بهره‌مند شده اند بلکه بیش از ۳۸۵ روستا نیز بازنگری طرح هادی آن‌ها در سطح استانم به اتمام رسیده است.

اوبا اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و با توجه به هدف گذاری قانون بودجه امسال، اظهار داشت: اجرای این طرح در بیش از یکصد روستا در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در دستور کار است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب استان عنوان کرد: از ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استانم تاکنون بهسازی فاز اول بیش از ۷۳۱ روستا شروع و تاکنون حدود ۴۰۰ روستا به اتمام رسیده است.

او شاخص بهسازی روستا‌های شروع شده در سطح کشور را ۵۵ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان درروستا‌های بالای ۲۰ خانواده استان بیش از ۸۰ درصد است.
انتهای پیام /ج

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.