رئیس بنیاد مسکن شهرستان ملایر از مقاوم سازی بیش از ۱۶ هزار واحد روستایی شهرستان در ۱۵ سال گذشته خبر داد.

داود سوری، رئیس بنیاد مسکن شهرستان ملایر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: در این شهرستان ۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی داریم که از این تعداد از سال ۸۴ تا امروز ۱۹ هزار مورد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند که از این تعداد نیز ۱۷ هزار مورد موفق به عقد قرار داد با بانک‌ها برای دریافت تسهیلات شده اند.

او افزود: از کل واحد‌های روستایی ملایر ۱۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده و پایان کار دریافت کرده اند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ملایر اضافه کرد:در حوزه مسکن روستایی و مقاوم سازی مسکن  سهمیه سال گذشته  ملایر ۱۳۸۷ فقره بوده است که از این تعداد  ۱۱۵۰ مورد به بانک برای عقد قرار داد معرفی شدند و  فقط ۶۰۰ مورد موفق به عقد قرار داد و دریافت وام شده اند.

سوری تسهیلات برای مقاومسازی مسکن روستایی را  ۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله اعلام کرد و  گفت:در صورتی که مراجعه کننده ما جزو محرومان باشد علاوه بر وام مذکور ۳۰ میلیون تومان هم به عنوان بلاعوض به آن‌ها پرداخت می‌شود که این مبلغ بلاعوض نیز برای اشخاص عادی ۱۰ میلون تومان بلاعوض است.

او افزود:یکی از علت‌هایی که استقبال مردم از وام بنیاد مسکن کاهش یافته است گرانی مصالح بوده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ملایربیان کرد:بیشتر بانک‌ها ضمانت نامه‌های زنجیره‌ای را قبول نمی‌کنند که این مسئله خود باعث شده از اشخاصی که به بانک معرفی شده بودند فقط نیمی از آن‌ها موفق به دریافت وام شده اند.

سوری تصریح کرد:وام مسکن به هر خانواده یکبار تعلق می‌گیرد و فرزندانی که قصد دریافت وام مسکن را دارند باید متاهل باشند و حتما خدمت سربازی را طی کرده باشند.

او اضافه کرد:نوسان قیمت مصالح از مشکلات اصلی ماست که باعث ایجاد مشکلاتی برای ما شده است که به همین دلیل پیمانکاران ما رقبتی به انجام کار ندارد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ملایر ابراز داشت:مبلغ وام سالیانه مقاوم سازی مسکن روستایی بر اساس تورم افزایش پیدا می‌کند که در سال ۹۸ مبلغ وام ۴۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ این مبلغ ۵۰ میلیون تومان بوده است، اما درخواست ما برای امسال افزایش ۳۰ میلیون تومانی این مبلغ وام است.

سوری با بیان اینکه طرح هادی در ۱۲۰ روستا از ۲۰۴ روستای شهرستان ملایر آغاز شده است اضافه کرد:در ۸۷ روستای ما اجرای عملیات طرح هادی در مرحله نخست به پایان رسیده است  که از این تعداد  ۳۳ روستای ما نیازمند اعتبار برای پایان کار است.

او گفت:از ۲۰۴ روستای ما افق ۱۰ ساله طرح‌های هادی اکثر روستا‌ها طی شده که اکنون نیازمند بازنگری برای ادامه‌ی کار است که تا امروز طرح هادی ۶۵ روستا بازنگری شده است.

او اظهار کرد:در سال گذشته طرح هادی ۱۷ روستا بازنگری شده و توانستیم اعتبارات خوبی را برای این روستا‌ها جذب کنیم.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.