مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: شاخص نوسازی و بهسازی مسکن روستایی استان همدان نسبت به میانگین کشوری ۱۸ واحد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ظفری، مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون افزون بر ۱۱۰ هزار واحد موفق به گرفتن پایان کار از نظام فنی روستایی و دهیاری شده اند، گفت: شاخص بهسازی و نوسازی مسکن در روستا‌های کشور ۴۸ درصد است در صورتی که این شاخص در استان به ۶۶ درصد رسیده است.

ظفری با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا وجود دارد که در این واحد‌ها بیش از ۱۹۹ هزار خانوار زندکی می‌کنند، افزود: با عنایت به تایید و تصویب طرح ویژه مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ مبنی بر بهسازی و نوسازی سالانه دویست هزارواحد مسکن روستایی در سطح روستا‌های کشور با استفاده از تسهیلات یارانه‌ای و آورده متقاضیان با یاری خداوند تاکنون از ابتدای شروع این برنامه بیش از ۱۴۸ هزار سهمیه به استان اختصاص پیدا کرده است.

او ادامه داد: بر اساس این سهیمه بالغ بر ۱۴۰ هزار متقاضی شناسایی، تشکیل پرونده، معرفی به دفاتر نظام فنی روستایی و بانک‌های عامل انجام شده است. بیش از ۱۲۲ هزار متقاضی موفق به عقد قرارداد و شروع به ساخت واحد مسکونی در سطح روستا‌های استان کرده اند و از این تعداد واحد با رعایت مقررات ملی ساختمان بالغ بر ۱۱۰ هزار واحد موفق به گرفتن پایان کار از نظام فنی روستایی و دهیاری شده اند.

ظفری افزود: شاخص بهسازی و نوسازی مسکن در روستا‌های کشور ۴۸ درصد است در صورتی که این شاخص در استان به ۶۶ درصد رسیده است و قابل تامل اینکه بر اساس برنامه ریزی و هدف گذاری‌های ملی تا افق ۱۴۰۴ باید به شاخص ۷۰ درصد نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سطح کشور برسیم و بواسطه تلاش مضاعف و همت والای همه دست اندر کاران این برنامه در سطح استان قبل از افق مد نظر طرح محقق خواهد شد و فاصله زیادی تا کسب این جایگاه باقی نمانده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.