رئیس جمهور روسیه تشدید تنش بین صهیونیست‌ها و فلسطینی را به ضرر مصالح امنیتی این کشور دانست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه و اعضای شورای فدرال این کشور درباره آخرین تحولات درگیری‌های صیهونیست‌ها و فلسطینی‌ها با یکدیگر گفتگو کردند.

پوتین گفت: این درگیری‌ها به طور مستقیم مصالح امنیتی روسیه را به خطر می‌اندازد. مسکو پرونده منازعه اسرائیل و فلسطینی‌ها را در شورای فدارل روسیه باز کرده است.

رئیس جمهور روسیه خواستار بررسی تشدید تنش در خاورمیانه در شورای فدرال روسیه شد و از اعضای شورا خواست مواضع خود را در این خصوص ارائه دهند، زیرا که تشدید تنش در خاورمیانه یعنی درگیری‌های اسرائیل و فلسطینی‌ها نزدیک مرز‌های ما روی می‌دهد و به طور مستقیم مصالح امنیتی ما را تهدید می‌کند و به خطر می‌اندازد.

«کنستانتین کوشاچوف»، معاون رئیس شورای فدرال روسیه تاکید کرد: مسکو با به کارگیری همه تلاش‌های دیپلماتیک در همه زمینه‌ها در صدد حل و فصل منازعه اسرائیل و فلسطینی هاست.

او گفت: مقامات روسیه به تلاش‌های دیپماتیک خود برای آرام کردن اوضاع که ممکن است غیر قابل کنترل شود، ادامه می‌دهند، خصوصا اینکه نیرو‌های زمینی رژیم صهیونیستی نزدیک مرز‌های نوار غزه مستقر شده اند و امکان تشدید تنش بین اسرائیل و فلسطینی‌ها وجود دارد.

این مقام روس افزود: مسکو در حال انجام تلاش‌های دیپلماتیک در همه زمینه هاست. البته از هیچ طرفی حمایت نمی‌کند، زیرا که این مسئله باعث پیچیدگی‌هایی در درگیری‌ها می‌شود که نتیجه‌ای جز تشدید تنش نخواهد داشت.

معاون رئیس شورای فدرال روسیه تاکید کرد: باید از همه ابزار‌های بین المللی خصوصا نشست فوری گروه چهارجانبه و برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل استفاده کرد و اینکه آمریکا مانع برگزاری نشست شورای امنیت می‌شود قابل درک نیست و روسیه خواستار اجرای توافقنامه‌های بین المللی و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ بدون تغییر وضعیت قانونی قدس است.

«الکساندر کورنیتسوف» معاون رئیس مرکز تحلیل سیاسی روسیه نیز گفت: آنچه در اراضی فلسطینی صورت می‌گیرد جدید نیست، همواره اسرائیل در همه درگیری‌ها از قدرت افراطی خود استفاده می‌کند که در نتیجه آن کودکان، زنان و سالخوردگان کشته می‌شوند، همه می‌دانند که غزه از همه طرف‌ها تحت محاصره است و دیر یا زود این وضعیت یعنی تشدید تنش پیش می‌آمد.

این درحالی است که آمریکا مانع برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره درگیری‌های اسرائیل و فلسطینی‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار