رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: متخلفان قطع شبانه درختان در این شهرستان شناسایی و پا به فرار گذاشتند.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: در پی گزارش قطع شبانه درختان در رودخانه قم قلعه راس ساعت ۲ نصف شب، گشت کشیک شبانه یگان حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه انتظامی دارلک ضمن حضور در محل و تفتیش منطقه رودخانه، متاسفانه متخلفان قبل از رسیدن پا به فرار گذاشتند.

پاتو افزود: در همین راستا یک خودرو شناسایی و از طریق پلاک، مالک آن مشخص و هویت و محل اقامت آن شناسایی و در دستور کار نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی و پرونده در جریان تحقیقات قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در خصوص نحوه برخورد با متخلفان قطع درختان جنگلی اضافه کرد: برای قطع هر درخت ۱۵۰ هزار تا یک میلیون تومان جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

پاتو با اشاره به افزایش پدیده قاچاق چوب به سبب طرح ملی تنفس جنگل‌های شمالی، ادامه داد: برخی افراد سودجو از افزایش قیمت چوب نهایت سواستفاده را می‌کنند و با قطع درختان کنار رودخانه‌ها و آبراهه‌ها به طور غیرقانونی دست به قاچاق و فروش آن می‌زنند.

او تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر انواع تهدید به جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به جنگل‌ها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.