سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی مسابقه عکاسی از فرهنگ و مردم و جاذبه‌های تاریخی برگزار می‌شود.

ناصر صدفی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی مسابقه عکاسی برای شرکت کنندگان و علاقمندان به جاذبه‌های تاریخی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

صدفی افزود: علاقمندان به شرکت می‌توانند آثار، اطلاعات فردی خود شامل: نام و نام خانوادگی، محل سکونت، شماره تماس، سوابق مختصر هنری و اطلاعات مربوط به عکس‌ها را به صورت فایل وورد (word) ارائه دهند.

این مقام مسئول اضافه کرد: شرکت برای تمامی عکاسان و علاقمندان در این رقابت آزاد، رایگان و بدون محدودیت سنی است.

او با بیان اینکه عکس‌ها می‌بایست در چارچوب قوانین و عرف جمهوری اسلامی ایران باشند، گفت: ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا جایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نشود. ضروری است به همراه آثار ارسالی، توضیحاتی در خصوص عنوان، موقعیت زمانی و مکانی اثر ارائه شود.

صدفی اذعان کرد: از نظر برگزار کننده، ارسال کننده عکس مالک اثر شناخته می‌شود. هر گونه مسئولیت ناشی از ارسال عکس دیگران، اطلاعات نادرست و پاسخگویی به پیامد‌های حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده اثر خواهد بود.

او بیان کرد: برگزار کننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده برای چاپ در کتاب، بروشور، انتشارات و موارد تبلیغاتی، امور نمایشگاهی و نیز وبسایت و شبکه‌های اجتماعی مربوط به برگزار کننده و ... را برای خود محفوظ می‌دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد:به نفر اول ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم ۳۰ میلیون ریال، نفر سوم ۲۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه لوح تقدیر و به مابقی شرکت کنندگان لوح تقدیر ارائه می‌شود.

صدفی ادامه داد: آثار ارسالی در حوزه موزه ها، بنا‌های تاریخی و اماکن باستانی و موضوعات مردم شناسی باشد لذا عکس‌های ارسالی با رولویشن ۳۰۰ مگاپیکسل و در فرمت jpg ارسال شود.

او اضافه کرد: مهلت دریافت آثار تا ۳ خرداد ماه و اختتامیه آن ۳ مرداد ماه است و آثار انتخاب شده توسط هیات داوران برگزیده خواهد شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان از طریق پست الکترونیکی: waz.museum@gmail.com و شماره تماس ۰۴۴۳۳۴۸۹۸۵۱، داخلی ۲۲۴ خانم ولی پور به نشانی دبیرخانه مرکزی، استان آذربایجان غربی، ارومیه،  خیابان شهید بهشتی اداره کل میراث فرهنگی آثار را ارسال و تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.