دهقانی گفت: دوز اول واکسن ایران و کوبا به بیش از هزار یزدی تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی در شهر یزد، تاکنون هزار و ۸۱ یزدی دوز اول واکسن ایران و کوبا را دریافت کرده اند.

او افزود: تاکنون  چهار هزار و ۹۰۱ نفر از ساکنان شهر یزد در کارازمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران ثبت نام  کرده اند.
دهقانی ادامه داد: این واکسن دو مرحله آزمایش بالینی را به خوبی پشت سر گذاشته است که در مرحله اول این کارآزمایی میزان اثر گذاری آن ۸۰ درصد و در مرحله دوم کارازمایی میزان اثر گذاری آن ۹۰ درصد گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: یزد جزء هشت شهر کشور است که مرحله سوم کارآزمایی بالینی در آن اجرا می‌شود.

او گفت: این واکسن به داوطلبان یزدی و زنجانی در سه دوز تزریق می‌شود که دوز سوم به عنوان یادآوری انجام می‌شود که سطح ایمنی را بالای ۹۷ درصد افزایش می‌دهد.

دهقانی ادامه داد: زمان و مکان تزریق واکسن از طریق پیامک به داوطلبان  اطلاع رسانی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد:  افراد ۱۸ تا ۸۰ سال، دارای سلامت عمومی یا بیماری زمینه‌ای کنترل شده و ساکن شهر یزد می‌توانند برای ثبت نام به سایت   www.pasteurcovac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار