اسپیس ایکس پرواز جدیدی را اوایل سال آینده میلادی انجام خواهد داد که در آن استارشیپ را از تگزاس پرتاب و در هاوایی به زمین می‌نشاند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی نت؛ شرکت اسپیس ایکس اولین پرتاب استارشیپ را از ایالت تگزاس تا جزیره‌ای در هاوایی به پرواز در می‌آورد. این نخستین بار است که این شرکت دو بخش اصلی استارشیپ، یعنی راکت سوپرهوی و کپسول را با هم پرتاب می‌کند. این طرحی است که روز پنجشنبه در قرارداد جدید اسپیس ایکس با کمیسیون ارتباطات فدرال فاش شد. این شرکت برای دریافت مجوز ارتباط رادیویی و اولین بازدید سفینه فضایی نسل بعدی از فضای واقعی، به FCC مراجعه کرد.


بیشتر بخوانید


برنامه پرتاب استارشیپ

در برنامه این پرتاب آمده که پرواز آزمایشی Starship Orbital از Starbase از تگزاس آغاز می‌شود. استارشیپ همراه با راکت سوپرهوی پرتاب و تقریباً ۱۷۰ ثانیه پس از پرواز از آن جدا می‌شود. سوپرهوی پس از دقایقی به زمین بر میگردد و در خلیج مکزیک فرود می‌آید. Orbital Starship به پرواز بین تنگه‌های فلوریدا و در مسیر خود ادامه می‌دهد و یک دور کامل قبل از فرود به دور زمین می‌زند که حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. استارشیپ پس از ورود به جو در ۱۰۰ کیلومتری شمالی‌ترین جزیره هاوایی به نام کاوای فرود می‌آید.

اسپیس ایکس قصد دارد Starship را از فضا به هاوایی بفرستد

این طرح یادآور همان چیزی است که ایلان ماسک هنگام معرفی اولین هدف خود برای ساخت Starship وعده داده بود، پرواز‌های سریع از نقطه پرواز روی زمین تا فرود در نقطه‌ای دیگر روی زمین. هنوز تاریخ دقیق این پرواز مشخص نشده، اما انتظار می‌رود که این ماموریت اوایل سال ۲۰۲۲ انجام بگیرد. کپسول استارشیپ تا ارتفاعی ۱۱۵ کیلومتری بالا می‌رود که کم ارتفاع‌ترین مدار بین زمین و فضا است.

اسپیس ایکس قصد دارد Starship را از تگزاس به هاوایی بفرستد

گفتنی است که در حال حاضر استارشیپ قدرتمندترین سیستم پرتاب است که می‌توان از آن در سفر‌های بین سیاره‌ای استفاده کرد. این سیستم طوری طراحی شده که می‌تواند در ماموریت‌های سرنشین دار، حدود ۱۰۰ تن بار و محموله نیز حمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار