مطهری، صادقی و رامین مهمانپرست برای ریاست جمهوری 1400 ثبت نام کردند

نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی و سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند. 

به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود صادقی و علی مطهری نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی و رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کردند. 

برای تشکیل دولت پاسخگو، شفاف، عدالت محور آمده‌ام

محمود صادقی هنگام ورود به وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: برای تشکیل دولت پاسخگو، شفاف، عدالت محور که برای رفاه و معیشت مردم خودم را آماده کرده ام.  بنده به اتکای تجربه ای که با وکالت مردم در مجلس شورای اسلامی به دست آورده ام و همچنین به اتکای رشته خودم که وکالت است می خوام وکیل و صدای مردم به خصوص مردم بی صدا باشم.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: می خواهم صدای به حاشیه رانده شده ها و همه اقشار مردم از هر طیف، مردم و نژادی باشم، صدای اقوام غیور و محروم کشور مثل لر، عرب، بلوچ و همه اقوامی که حول هویت ایرانی گرد هم می آیند باشم و می خواهم به همه امید بدهم.

صادقی توضیح داد: می خواهم در ساختن ایرانی آزاد و دولتی پاسخگو روی کار بیایم. امروزه رنج مردم این است که مسئولان خود را در مقابل مردم پاسخگو نمی دانند و هر کس مسئولیت مشکلات را بر عهده دیگری می اندازد.

مهمانپرست و دولت وحدت ملی

رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه بعد از حضور در ستاد انتخابات جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دولت وحدت ملی با یک رویکرد ملی و با استفاده از همه نیروهای دلسوز از تمام جریان ها ایجاد خواهد شد.

وی افزود: به نفع کسی هم کنار نخواهم کشید. ما یک برنامه مستقلی از همه نیروهایی که به دنبال رویکرد ملی هستند داریم. از تمام جریان های سیاسی که دلسوز کشور هستند استفاده خواهیم کرد.

مهمانپرست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا همراهان آقای احمدی نژاد برای ثبت نام زیاد بودند؟ گفت: بنده اطلاعی ندارم چون ارتباطی با آقای احمدی نژاد ندارم.

شورا‌ی نگهبان نباید کاسه داغ تر از آش شود

علی مطهری پس از ثبت نام خود در وزارت کشور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید فطر گفت: در شرایط ویژه ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم؛ میزان مشارکت مردم در انتخابات پیام مهمی برای دنیا دارد که می‌تواند در رفع تحریم ها و بهبود وضعیت برجام موثر باشد که می‌توانیم به ۷۰-۸۰ درصد مطالبات و خواسته های خود برسیم.

مطهری افزود: مردم ما مردمی هستند که هر موقع احساس کنند انقلاب اسلامی به کمک نیاز دارد وارد میدان خواهند شد. چون به صورت مستقل وارد انتخابات شدم، ساز و کار نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان توجهی به من نداشت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینکه در آینده و در آستانه روز انتخابات چگونه شود، به سبد رای کاندیداها بستگی دارد و دیگران باید کمک کنند؛ فردی که شانس بیشتری دارد به پیروزی برسد؛ من‌ هم به نفع کسی کنار نمی روم و آمدم که تا آخر بمانم.

مطهری در خصوص شرایط رد صلاحیتش عنوان کرد: امیدوارم رد صلاحیت نشوم و شورای نگهبان تغییری در رویکرد خود بدهد و اظهار نظر را دلیلی بر عدم التزام عملی به نظام تلقی نکند؛ اگر مبنا قانون اساسی و صحبت های رهبری باشد، شورا‌ی نگهبان نباید کاسه داغ تر از آش شود اما اگر رد صلاحیت شوم کاری از دستم بر نمی‌آید و به خانه میروم.

مطهری همچنین گفت: مسئله آزادی بیان و عدالت اجتماعی از شعارها و آرمان های انقلاب است که باید کاستی های آن ها رفع شود.

او ادامه داد: ورود بانوان به استادیوم های ورزشی مشکلی ندارد و نباید بی جهت آن را طولانی کنیم؛ هیچ مرجع تقلیدی نمی تواند بگوید دوچرخه سواری بانوان ممنوع است، اگر پوشش آن ها مشکلی نداشته باشد؛ نباید این مسائل را بی جهت بزرگ کنیم.

مطهری در خصوص اقدامات لاریجانی برای ورود به انتخابات عنوان کرد: حدود ۲۰ روز است با علی لاریجانی صحبت نکردم و اطلاعی از حضورش در انتخابات ندارم و ورود و عدم ورود او به انتخابات باعث کنار کشیدن من نخواهد شد.

او ادامه داد: به طور کلی معتقدم کابینه باید شامل افراد متخصص، متعهد و با تقوا باشد و باید آن کسی که اصلح است را انتخاب کنیم. برخی از افرادی که ثبت‌نام کردند را برای معاون اولی خودم مناسب می دانم.

او‌ در پایان تصریح کرد: فضای مجازی هم مانند همه پدیده های جدید، دارای فرصت ها و تهدیدهایی است و با فیلترینگ آن مخالفم؛ خط قرمز ما ایجاد آشوب و بلوا است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار