محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور عصر امروز از ستاد انتخابات وزارت کشور بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور عصر امروز چهارشنبه برای بازدید از روند ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و در جریان چگونگی فرآیند انجام ثبت نام‌ها قرار گرفت.

منتظری در این بازدید اظهر کرد: با توجه به اینکه هیئت نظارت بر تبلیغات هستیم، لازم دیدم یک بازدیدی داشته باشم و به دوستان سر بزنم و اگر مشکلی بود آن را رفع کنیم. ثبت نام در این ۲ روز خوب بوده و امیدوارم تا پایان ثبت نام افرادی که شایستگی و لیاقت این مسئولیت را دارند، بیایند و مردم هم یک منتخب خوب را برای این مسئولیت سنگین و خطیر انتخاب کنند.

منتظری ادامه داد: امیدواریم مردم با رعایت اصول بهداشتی حضور خوبی پای صندوق‌های رأی داشته باشند. مسئولان نیز زمینه حضور مردم را فراهم کنند. ما نیز در خدمت مجموعه ادای وظیفه خواهیم کرد. من مشکلی خاصی امروز مشاهده نکردم. امیدواریم یک انتخاب خوب و پرشور و سالم داشته باشیم.

دادستان کل کشور در مورد مصوبه شورای نگهبان گفت: از نظر قانون‌اساسی تعیین شرایطی که یک فرد که قصد کاندیداتوری دارد، بر عهده شورای نگهبان است؛ اما شکل این قضیه محل بحث است. اصل قضیه از آنجایی که شورای نگهبان یک نهاد قانونی است، بر عهده این ‌نهاد گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: این نقیصه قانونی را در دوره‌های گذشته نیز شاهد بودیم. باید بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت یک هماهنگی جامع و مانعی صورت بگیرد که این اختلافات را نیز شاهد نباشیم. این چنین دغدغه‌های شایسته جمهوری اسلامی نیست.

منتظری در پایان خاطر نشان کرد:به نظر من این مساله در حوزه صلاحیت شورای نگهبان است، اما شکل قضیه ممکن است دارای سلیقه‌های مختلف باشد. در نهایت شورای نگهبان است که تشخیص دهد و فرد مناسب را به مردم معرفی کند‌.

وی در این بازدید با داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حاضر در ستاد انتخابات گفت‌وگو کرد.

نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از روز-گذشته ۲۱ اردیبهشت- آغاز شده است. حسین دهقان، سعید محمد، محمد حسن نامی، محمد زارع فومنی، محمود احمدی نژاد رستم قاسمی، محمد عباسی، صادق خلیلیان، قدرت حشمتیان، امیر حسین قاضی زاده هاشمی، محمد شریف ملک‌زاده از چهره‌هایی هستند که تاکنون داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده اند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار