۲۳ هزار قطعه ماهی گرمابی در استخر‌های دومنظوره خوسف رها سازی شد تا صنعت آبزی پروری این شهرستان رونقی دوباره بگیرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کشاورزان خوسفی این روز‌ها مشغول پرورش ماهیان گرمابی در مزارع شان هستند؛ صنعتی سود آور که هم درآمد خوبی را نصیب شان می‌کند و هم آب غنی شده این استخر‌ها موجب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود.

یکی از کشاورزان روستای تقاب شهرستان خوسف که برای دریافت ماهی به جهاد کشاورزی مراجعه کرده به خبرنگار ما می‌گوید: هزار و ۲۰۰ قطعه ماهی کپور و آمور از جهاد کشاورزی به صورت یارانه‌ای گرفته ام تا در استخر دو منظوره کنار زمین‌های کشاورزی ام رها سازی کنم.

او بیان می‌کند: پرورش ماهی گرمابی در کنار درآمد خوبی که برای من دارد، باعث افزایش تولید و ایجاد اشتغال در منطقه هم شده است.

برداشت سالانه ۴۵ تن ماهی گرمابی و سردابی

۵۰ بهره بردار ماهی در شهرستان خوسف در صنعت آبزی پروری مشغول به کارند که سالانه ۴۰ تن ماهی گرمابی و ۵ تن ماهی سردابی تولید می‌کنند.

رضوی مدیر جهاد کشاورزی خوسف می گوید: سطح استخر‌های فعال پرورش ماهی در این شهرستان ۳ هکتار است که پرورش ماهیان گرمابی، با کیفیت منابع آبی سازگاری دارد.

او با اشاره به مزایای پرورش ماهیان گرمابی اضافه می‌کند:غنی شدن آب استخر‌ها و استفاده آن‌ها در آبیاری زمین‌های کشاورزی، موجب افزایش بهره وری تولید می‌شود و در کنار آن درآمد بهره برداران نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا برکت بده به روزی کشاورزان که کویر رو آباد می کنن