قاسمی نژاد گفت: ۵۵ هزار تن کلزای تولید خوزستان از سوی بخش غیردولتی خریداری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد مشاور ارشد سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: از مجموع برداشت حدود ۹۰هزار تن دانه روغنی کلزا در خوزستان ۵۵ هزار تن آن معادل ۶۵ درصد از سوی ۲ شرکت روغن کشی غیردولتی به صورت توافقی و تضمینی خریداری شد.

او با بیان اینکه بخش مهمی از وجه کلزای خریداری شده به کشاورزان کلزاکار خوزستان پرداخت شده و باقی مانده آن در روز عید فطر به حساب آنان واریز می‌شود، افزود: برآورد نهایی خرید دانه روغنی کلزا در خوزستان بیش از ۱۰۰هزار تن است که نسبت به سال زراعی گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

قاسمی نژاد بیان داشت: برای نخستین بار بخش غیردولتی با ورود به کشت قراردادی کلزا، باری از دوش دولت برداشت و کشت قراردادی، توسعه و تقویت زنجیره‌های تولید بخش کشاورزی از راهکار‌های مهم حل بخش کشاورزی استان خوزستان است واین می‌تواند به افزایش ضریب امنیت غذایی کشور بیانجامد.

مشاور ارشد سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: امسال ۷۴هزار هکتار از اراضی آبی و دیم خوزستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت که حدود ۳۰هزار هکتار آن به شیوه قراردادی کشت شد که امیدواریم سال زراعی آینده همه سطح زیرکشت کلزا به صورت قراردادی از سوی  بخش غیردولتی تضمین شود تا محصول روی دست کشاورزان باقی نماند.

این مقام مسئول اظهار داشت: توجه به تولید بدون نگاه تجاری و بازار مصرف مشکلات زیادی را برای کشاورزان کشور ایجاد کرده که با پرداختن به کشاورزی قراردادی و عبور از کشاورزی سنتی می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.