نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی، جایگزین درآمدهای نفتی است که می‌تواند به شکوفایی اقتصاد کشور کمک کند.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی جایگزین مناسبی برای بی نیازی از درآمدهای نفتی است، اظهار کرد: بارها اعلام کرده ایم که در بخش باغبانی اگر شرایط بازار پایدار و شفاف باشد، ظرفیت تولید بیش از ۲ تا ۳ برابر شدن محصول وجود دارد و چنانچه بازار بی ثبات و ناپایدار باشد، دچار مشکلاتی می شویم‌ که ضربه مهلکی به تولید وارد می شود.

وی افزود: با توجه به اقلیم ۴ فصل، قرار گرفتن در چهارراه استراتژی جهانی بین قاره آسیا، اروپا، کشورهای سی آی اس و دریای آزاد فرصت خوبی ایجاد شده تا بتوان با توسعه صادرات از درآمدهای نفتی بی نیاز شد و چنانچه این فرصت برای هر کشور دیگری بود، اقتصاد درخشان داشت که ما هم از این ظرفیت بی نظیر خدادادی باید استفاده کنیم.

نایب رئیس اتحادیه باغداران ادامه داد: در ۶۰ سال پیش که صادرات نفت نداشتیم، با صادرات دیگر کالاها همچون محصولات کشاورزی ارزآوری داشتیم، درحالیکه تنوع تولید همانند زمان فعلی نبود، اما متاسفانه نا بسامانی ها و عدم تعادل بازار منجر به گلایه مندی تولیدکنندگان شده است، درحالیکه بهره برداران پای انقلاب ایستاده اند و باید حمایت شوند چرا که فرصت خوبی در کشور داریم.

شادلو در پایان با تاکید بر این مسئله که توسعه صادرات محصولات کشاورزی تنها جایگزین درآمدهای نفتی است، گفت: اگر تولید از دور خارج شود، کاشت درخت جدید و رسیدن به ثمر حداقل ۱۰ سال طول می کشد تا میوه نوبرانه دهد و ۲۰ تا ۳۰ سال زمان می برد تا اقتصادی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار