مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی گفت: به دلیل آلودگی افق‌های کشور استهلال سختی در پیش خواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم معادی، مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی گفت: منجمان پیش‌بینی می‌کنند که احتمال دیده شدن این هلال در امشب با دوربین و تلسکوپ بسیار بالا است و لذا بر اساس نظر منجمین این هلال در شرایطی که افق صاف و پاک باشد، باید دیده شود.

 او  افزود: امروز، ۲۹ ماه مبارک رمضان، مطابق بیست‌ونهم هر ماه قمری در طول سال گروه‌های استهلال ماه در رصدگاه‌های استان مستقر می‌شوند تا ماه شوال را رصد کنند.


بیشتر بخوانید



مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس ۱۹ گروه تخصصی با همراهی ائمه جمعه در رصدگاه‌ها حضور دارند و با تجهیزات تخصصی شامل دوربین و تلسکوپ به رؤیت هلال ماه شوال می‌پردازند.

معادی با بیان این‌که «استهلال سختی در پیش خواهیم داشت»، بیان کرد: در حال حاضر افق آلوده است و گرد و غبار مانع از رؤیت هلال ماه می‌شود و همچنین در برخی مناطق افق ابری است. به علاوه هلال ماه نیز از روشنایی کمی برخوردار بوده و عمر کوتاهی دارد.

او تصریح کرد: چنانچه امروز هلال ماه رویت شود، فردا، پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، عید فطر و ماه مبارک رمضان ۲۹ روزه خواهد بود، اما اگر امشب هلال ماه رویت نشود، فردا، پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، سی‌امین روز ماه مبارک رمضان و روز جمعه، عید سعید فطر خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.