استاندار اردبیل گفت: تنها راه تقویت بخش کشاورزی اردبیل جلوگیری از خام‌فروشی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل امروز در بازدید از طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی در اردبیل گفت: توسعه ظرفیت استان در صنایع تبدیلی و تکمیلی بسیار حائز اهمیت و اساسی است که درصدد هستیم این ظرفیت را از ۱۶۰ هزار تن به ۳۵۰ هزار تن برسانیم.

او بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در این زمینه حائز اهمیت است توجه به بخش کشاورزی استان است که در حال حاضر توجه به مانع‌زدایی‌ها در این زمینه و منع خام‌فروشی‌ها یکی از اولویت‌های اساسی برای تحقق اهداف مورد نظر و استفاده از ظرفیت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی در این حیطه است.

بهنام جو تصریح کرد: ارائه تسهیلات به طرح‌های توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که با مشارکت بخش خصوصی سالانه ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در استان اردبیل احداث می‌شود که با تولید ظرفیت ۸۰ تن مراحل نهایی تا مهرماه امسال افتتاح می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: یکی از برنامه‌های اساسی ایجاد صنایع تبدیلی به محصول سیب‌زمینی است که این موضوع می‌تواند در رفع مشکلات مورد نظر به ویژه سیب‌زمینی‌کاران می‌تواند مؤثر واقع شود که در این زمینه راه‌اندازی کارخانه تولید چیپس با ۸۹۰ تن در سال تولید و اشتغال‌زایی برای ۲۵۰ نفر در نظر گرفته شده است.

بهنامجو افزود: با توجه به این که سیب‌زمینی‌کاران به دلیل انباشت محصولات خود با خسران زیادی مواجه شده‌اند بنابراین در تلاش هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود مشکلات مربوطه را برطرف کرده و با اتخاذ تصمیمات اساسی و مهم به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

او اظهار کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ سیب‌زمینی با ۴۰ هزار تن ظرفیت در حال احداث است که مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی این مجموعه توسعه صادرات این محصول به کشور‌های آذربایجان و روسیه است که ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به همین منظور مبنای کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.