استاندار همدان گفت:جمعیت هلال احمر این استان با توجه به توانمندی بالا و موقعیت جغرافیایی می تواند به مرکز منطقه غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدسعید شاهرخی,استاندار همدان در دیدار با مدیران جمعیت هلال احمر استان همدان که به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت های تبدیل شدن جمعیت هلال احمر همدان به مرکز منطقه غرب کشور زیاد است و از نظر موقعیت جغرافیای نیز وجود ۲ خط ریلی، بزرگراه و آزاد راه، زیر ساخت های پزشکی و خدمات درمانی امکان تحقق این موضوع را برای استان همدان فراهم کرده است.

او اظهار داشت: توفیق خدمت گذاری به مردم یک هدیه الهی است که در نقش های مختلف متبلور می شود و نقش جمعیت هلال احمر در این راستا بسیار حساس و مهم است.

استاندار همدان بیان کرد: جمعیت هلال احمر به صورت پیوسته و در بزنگاه ها در جامعه نقش آفرینی کرده است و در سال‌های مختلف به ویژه بعد از انقلاب تحت شدیدترین شرایط مثل جنگ در کنار رزمندگان نقش مهمی را ایفا کرده است.

شاهرخی ادامه داد: هلال احمر هنگام وقوع بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله که مردم بر اثر فشار درمانده و گرفتار می شوند در کنار آن‌ها حضور دارد و نخستین کمک ها از سوی هلال احمر صورت می گیرد.

او با بیان اینکه مردم حس خوبی نسبت به هلال احمر و خدمات و جایگاه این نهاد دارند گفت: بخش عمده و اساسی جمعیت هلال احمر را نیروهای داوطلب تشکیل می دهند و این عنوان داوطلبانه معنای وسیع از جمله کار خالص برای خدا و خدمت بی منت در سخت ترین شرایط به مردم را دارد.

استاندار همدان گفت: جمعیت هلال احمر سازمان مردمی و عام المنفعه است و در ارائه خدمت به مردم خط کشی ندارد یعنی با تاسی از منابع دینی و اخلاقی به همه آسیب دیدگان به شکل انسان دوستانه خدمات ارائه می دهد.

شاهرخی ادامه داد: نیروهای جمعیت هلال احمر هر جا بلایای نظیر سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی رخ داد حتی در زمینه مقابله با ویروس کرونا فراتر از وظیفه عمل کرد.

او با بیان اینکه در طرح خانه هلال، استان همدان موفق عمل کرده است افزود: خانه های هلال خط مقدم ماموریت های هلال احمر هستند و مردم با دیدن فعالیت نیروهای هلال احمردر خانه های هلال در دورترین نقاط، امیدوار تر می شوند.

استاندار از مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خواست فعالیت خانه های هلال را از نظر کیفیت ارتقا ببخشد و فعالیت های کیفی این مجموعه را بیشتر از کمی دنبال کند.

۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه هفته گرامیداشت صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است.

امسال شعار هفته گرامیداشت صلیب سرخ و هلال احمر (۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت) «جهانی تحت عنوان توقف ناشدنی، شکست ناپذیر و مقایسه نشدنی» است، اما با توجه به اینکه در آستانه صد سالگی تاسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار داریم شعار «یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی» برای هفته هلال انتخاب شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.