مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: ۴۳ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در مرکز استان کرمان راه اندازی می‌شود.

 یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: با توجه به برگزاری نماز عید فطر در سراسر استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد، مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر برای جمع‌آوری زکات فطره نمازگزاران مستقر می‌شوند.

او بابیان اینکه میزان زکات فطره از سوی مراجع عظام تقلید اعلام‌شده است، افزود: دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد در سراسر استان و مراکز نیکوکاری آماده جمع‌آوری زکات فطره شهروندان هستند.

صادقی تصریح کرد: زکات فطره جمع آوری شده بلافاصله طبق بانک اطلاعاتی از پیش تعیین شده به حساب مددجویان و نیازمندان استان واریز می‌شود.

او با اعلام روش‌های دریافت زکات فطره با کمک این نهاد گفت: دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد، مصلی‌ها، میادین و مراکز برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و روش‌های غیرحضوری برای دریافت زکات فطره پیش‌بینی‌شده است.

صادقی بابیان اینکه ۴۳ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در مرکز استان کرمان راه‌اندازی می‌شود به روش‌های غیرحضوری پرداخت زکات فطره اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۵*۰۳۴*۸۸۷۷* نسبت به پرداخت فطریه اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: اپلیکیشن‌های بله، بام، سکه، ایوا و سنا نیز زمینه دریافت زکات فطره را برای مشترکان خود فعال کرده‌اند و مردم با مراجعه به این اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانند زکات فطره خود را پرداخت کنند.

صادقی بیان کرد:طی پارسال شهروندان کرمانی پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطره و کفاره پرداخت کرده‌اند.

او همچنین اعلام کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا روز گذشته بالغ بر ۴۹ هزار سبد معیشتی و یک میلیون و ۳۲۱ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۴۰ میلیارد تومان با کمک خیران بین نیازمندان استان توزیع شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار