رافع گفت: راه اندازی خانه‌های فرش باعث می شود فرش دستباف ایرانی با شناسنامه، شفاف و با ارزش افزوده بالا در دنیا ارائه شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش در نشست هم اندیشی توسعه صادرات گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های امسال ما برای توسعه صادرات فرش دستباف ایرانی ، راه‌اندازی خانه‌های فرش است که برابر بند (د) ماده ۴۶ برنامه ششم توسعه، وزارت صمت ملزم شده است تا خانه‌های فرش را در کشور‌های هدف ایجاد کند.

او ادامه داد: افرادی که علاقه‌مند باشند می‌توانند در کشور‌های چین، مسکو، ایتالیا و عمارات خانه فرش احداث کنند، این افراد باید اعلام آمادگی کنند تا خانه‌های فرش را با همراهی بخش خصوصی داشته باشیم. تا امروز افرادی برای فرانسه، ایتالیا، چین، روسیه و عمارات اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم راه اندازی خانه‌های فرش باعث شود فرش دستباف ایرانی با شناسنامه، شفاف و با ارزش افزوده بالا در دنیا ارائه شود.

رافع گفت: ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و نمایشگاه‌های فرش در فرودگاه امام خمینی(ره) از جمله اقداماتی است که پیش از این اجرا شده است. نمایشگاه اکسپو و دموتکس آلمان با حضور فعال ایران برگزار خواهد شد تا با نیاز سنجی و انعقاد قراردادهای فعالیت به توسعه این صنعت کمک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار