مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: از هزار و ۷۰۰ واحد تخریب شده در سی سخت، پی‌کنی بیش از هزار و ۲۶۰ واحد انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: از هزار و ۷۰۰ واحدی که تخریب شده اند پی‌کنی بیش از هزار و ۲۶۰ واحد، فوندانسیون و دیوارچینی ۵۰۰ واحد انجام شده است.

جنتی با بیان اینکه ۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی دچار آسیب شده اند، افزود: بازسازی در شهر و روستا آغاز شده و به تناسب احداث واحد‌های تخریبی تعمیرات واحد‌ های آسیب‌ دیده از زلزله نیز در حال انجام است.
 
او زمانبندی اتمام بازسازی واحد‌ های زلزله‌ زده سی سخت و یاسوج را پایان تیرماه اعلام و بر همکاری مردم در اتمام بازسازی‌ ها در زمانبندی مقرر تاکید کرد.

جنتی عنوان کرد: تاکنون مالکان ۴ هزار واحد آسیب دیده از زلزله به بانک‌ های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که بانک‌ های عامل تاکنون با ۲ هزار تن برای پرداخت تسهیلات قراداد امضا کردند.
 
او از پرداخت نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان بلاعوض به زلزله‌ زدگان استان کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد خبر داد.
 
گفتنی است، زمین‌لرزه‌ ای به بزرگی ۵.۶، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.
 
بنا بر اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور این زمین‌لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.