فدراسیون هندبال ایران با وجود میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا هنوز درگیر انتخاب یک مربی خارجی درجه یک برای تیم ملی است.

به گزارش  خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هندبال ایران در روز‌هایی که کرونا را جهان فرا گرفته به دنبال خلق شگفتی است. یکی از اقدامات مثبت فدراسیون هندبال برای نشان دادن کیفیت هندبال کشورمان گرفتن امتیاز میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا (انتخابی جهانی ۲۰۲۳ سوئد - لهستان) بود. البته باید صرف گرفتن میزبانی مسابقات آسیایی برای هندبال ایران موفقیت نیست بلکه باید ورزشکاران کشورمان  در این رقابت ها عملکرد درخشانی داشته باشند.

مهمترین دغدغه این روز‌های هندبال ایران جذب مربی خارجی است. البته تبلیغات منفی علیه ایران کمی مسیر جذب مربی را برای فدراسیون هندبال کشورمان سخت کرده است. کلید موفقیت فدراسیون هندبال "زمان" است که نباید به هیچ وجه مسئولان نباید آن را از دست بدهند.

رقابت‌های قهرمانی آسیا دی ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. هنوز شهر میزبان رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص نشده است، اما کیش، شیراز، تهران و اصفهان برای میزبانی این رقابت ها به فدراسیون هندبال اعلام آمادگی کرده اند. فدراسیون هندبال برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد نیاز دارد تا از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حمایت شود. فدراسیون نباید ترس از دست دادن این میزبانی را داشته باشد.

۴ تیم برتر رقابت‌های قهرمانی آسیا به مسابقات جهانی صعود می‌کنند و اگر فدراسیون هندبال بخواهد نام ایران هم در بین کشور‌های صعود کننده به جام جهانی باشد باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشد. هنوز سرمربی تیم ملی آقایان انتخاب نشده و برنامه ریزی بدون سرمربی بی معنی است.

هندبال جزو رشته‌هایی است که بیشترین لژیونر را دارد. ۱۳ لژیونر نشان از بستر خوب این رشته در ایران دارد. بازیکنان هندبال به صورت انفرادی عملکرد خوبی دارند، اما همین نفرات در چارچوب تیم ملی عملکرد خوبی نداشتند. یکی از دلایل موفق نبودن تیم ملی در کنار هم قرار نگرفتن مستمر بازیکنان در قالب تیم ملی است.

طی سال‌های گذشته شاهد بودیم که لژیونر‌ها در روز‌های نزدیک به مسابقات به تیم ملی دعوت می‌شدند و روز‌های کمی همراه سایر ملی پوشان تمرین می کردند. انتظار می رود با انتخاب مربی جدید از بستر و استعدادهای داخلی برای موفقیت تیم ملی استفاده بیشتری شود. 

پروانه: میزبانی رقابت های قهرمانی آسیا مهمترین اتفاق هندبال ایران است

حسن پروانه کارشناس هندبال در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: حدود ۴ لژیونر هندبال در لیگ‌های معتبر اروپایی دست به توپ هستند. این نفرات همیشه از نظر فنی به تیم ملی کمک می‌کنند. بازیکنانی که در اروپا دست به توپ هستند مدام زیر نظر مربیان خارجی درجه یک تمرین می‌کنند. همین موضوع باعث می شود که از نظر فنی سطح این بازیکنان نسبت به سایر نفرات بالاتر برود.

او گفت: نیاز اساسی و کلیدی هندبال ایران حضور مربی خارجی است. فدراسیون نباید زمان را برای جذب مربی خارجی از دست بدهد. از زمانی که علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون شده شرایط نسبت به قبل  تغییر کرده است. فدراسیون هندبال تلاش می کند تا یک مربی خارجی جذب کند.

پروانه اظهار کرد: رقابت‌های قهرمانی آسیا که ایران میزبان آن است حکم انتخابی جام جهانی را دارد. بهترین اتفاقی که می‌توانست برای هندبال ایران رخ بدهد گرفتن میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا بود. تیم ملی هندبال ایران پتانسیل این را دارد تا جزو ۴ تیم اول قرار بگیرد. ۴ تیم برتر این رقابت به جام جهانی سوئد - لهستان صعود می‌کنند.

کارشناس هندبال اظهار کرد: مربی خارجی که توسط فدراسیون هندبال جذب می‌شود باید روی تمام رده‌های سنی تیم ملی نظارت داشته باشد تا سطح فنی بازیکنان ایرانی ارتقا پیدا کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار