فرماندار نهبندان از احداث دو پایگاه جدید امداد و نجات در مزار سید علی و طبسین این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بیکی فرماندار شهرستان نهبندان در دیدار با رییس جمعیت هلال احمر  این شهرستان به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر، گفت: اگر رسته فعالیت‌های هلال احمر را در شهرستان در دو قسمت سازماندهی کنیم یک بخش آن مربوط به کمک‌های بشر دوستانه‌ای است که هلال احمر دارد .

او افزود: نذر آب ۳ در قالب همین فعالیت‌ها است و هم اکنون نیز در محدوده روستای چاه سالم از این نوع اقدامات بشر دوستانه در حال اجراست.

بیکی عنوان کزد: هلال احمر در موقعیت‌های دیگر همانند قبل، حین و بعد از حوادث آموزش و آمادگی دارد، لذا باید در هر روستا افرادی را سازماندهی و آموزش دهند تا در موقعیت‌های مختلف بتوان از ظرفیت آن‌ها استفاده تا هزینه‌های عملیاتی کاهش و از عمق حادثه جلوگیری گردد.

فرماندار نهبندان گفت: هلال احمر در رسیدن به حوادث عملکرد و سرعت مناسبی دارد و این مجموعه در راستای وظایف محوله تلاش می‌کند. وی ادامه داد منشور اخلاقی و راهبرد هلال احمر نجات جان افراد در شرایط سخت است.

او اظهار کرد: شهرستان نهبندان شهرستان گسترده‌ای است و پایگاه‌های هلال احمر به دلیل زیاد بودن حوادث جاده ای، زلزله خیز بودن، سیل و صاعقه باید افزایش یابد.

بیکی ادامه داد: دو مجوز جدید برای ایجاد پایگاه هلال احمر در سال ۹۸ در مزار سیدعلی و طبسین پیگیری شد، که از مجموع پنج مجوز بعد از سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان، دو مجوز به نهبندان اختصاص یافت که سال گذشته تامین زمین با کمک خیرین انجام شد.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: در سال ۹۹ اعتباری علاوه بر چاهداشی، در مزار سیدعلی هم بر اساس توافقی که داشتیم ۵۰ درصد اعتبار شهرستانی و ۵۰ درصد اعتبار ملی به پروژه تزریق شود لذا باید پیگیری شود تا پایگاه مزار سیدعلی به لحاظ موقعیت مکانی آن پروژه هر چه سریعتر آغاز شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار