دستگاه اکسیژن‎ ساز بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) شهرستان گناوه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال با تلاش دولت و همت خیران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه در برنامه افتتاح دستگاه اکسیژن‌ساز این بیمارستان گفت: بیمارستان پیش از دوران کرونا نیاز به دستگاه اکسیژن‌ساز داشت اما در شرایط به وجود آمده نیاز به آن بیشتر شد. اکنون با بهره‌برداری از این دستگاه، حمل‌ونقل کپسول اکسیژن حذف شد و بخش‌ها و تخت‌ها از طریق لوله‌کشی به دستگاه مرکزی اکسیژن ساز متصل شده‌اند.

دکتر علی دریانورد با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساختمان و خرید تجهیزات هزینه شده است، افزود: اعتبار احداث ساختمان دستگاه اکسیژن‌ساز را خیران تامین کردند و خرید تجهیزات هم با تلاش دانشگاه علوم پزشکی، استانداری بوشهر و مسئولان شهرستان صورت گرفته است.

او بیان کرد: دستگاه اکسیژن ساز با داشتن مخزنی هزار و ۵۰۰ لیتری، مداوم فعال است و با حجم کارکرد ۶۰۰ لیتر در دقیقه به بخش‌های بیمارستان اکسیژن‌رسانی می‌کند.

فرماندار شهرستان گناوه نیز گفت: استقرار دستگاه و تجهیزات اکسیژن ساز بیمارستان نیاز به ساختمان داشت که خیرین ساخت آن را با زیربنای ۱۱۲ مترمربع زیربنا تقبل کردند.


بیشتر بخوانید


غلامرضا مهرجو افزود: خیران این شهرستان در کار‌های عام‌المنفعه به‌ویژه در عرصه سلامت در دوران کرونا پیشگام بوده‌اند و تاکنون کمک‌های شایانی به بیمارستان کرده‌اند.

او از نهاد‌ها و موسسه‌های اقتصادی درآمدزا در شهرستان خواست به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال مردم متعهد باشند.

حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه هم با اشاره به فعالیت‎‌های مجمع خیرین سلامت این شهرستان، عنوان کرد: با توجه به نیاز بیمارستان به آمبولانس و توسعه بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو)، مجمع خیرین سلامت تلاش خود را در تامین آن به کار خواهد بست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.