رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: ظرفیت تولید اکسیژن در بیمارستان‌های شهدای خلیج‌فارس و شهدای هسته‌ای افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عاطفه اسفندیاری رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر بیان کرد: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مؤثر صورت گرفته، ظرفیت تولید اکسیژن برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ افزایش یافت.

او ادامه داد: یک دستگاه تبدیل اکسیژن مایع به گاز، ۱۵۰ کپسول اکسیژن، یک مخزن ۱۶ تنی مایع اکسیژن، تعداد ۱۰۰ عدد کپسول اکسیژن ساز و یک دستگاه اکسیژن ساز با تولید ۶۰۰ لیتر بر دقیقه مربوط به اورژانس هسته‌ای خریداری و همچنین دو دستگاه اکسیژن ساز در این مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس نیز تعمیرات اساسی شده است.

مدیر داخلی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: دستگاه اکسیژن ساز در مرداد سال ۱۳۹۹ در این مرکز نصب شد تا ظرفیت اکسیژن تولیدی در بیمارستان به حدود هزار و ۵۰۰ لیتر بر دقیقه برسد.


بیشتر بخوانید


نظر غلامی افزود: برای خرید و افزایش ظرفیت جدید دستگاه اکسیژن نزدیک به دو میلیارد تومان هزینه شده است.

او ادامه داد: تأمین این حجم اکسیژن با استقرار دستگاه‌های اکسیژن ساز مرکزی یکی از دستاورد‌های مهم و اطمینان‌بخش برای مقابله با کرونا بوده است.

مدیر داخلی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر بیان کرد: اکسیژن با خلوص و فشار استاندارد یکی از مهمترین و مؤثرترین راه‌های درمان این بیماری نوپدید است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.