کشور‌های مسلمان جهان در راستای اتحاد و همبستگی با مردم فلسطین اقدام رژیم صهیونیستی در محاصره مسجدالاقصی را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کشورهای مسلمان جهان در اظهارات و بیانیه های مختلف اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به مردم فلسطین و محاصره مسجد الاقصی را محکوم کردند.

گفتگوی وزرای خارجه ترکیه و فلسطین درباره حملات تل‌آویو

وزیر امور خارجه ترکیه در یک تماس تلفنی با همتای فلسطینی خود درباره حمله صهیونیست‌ها به فلسطینیان و مسجد الاقصی گفتگو کرد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به اراضی فلسطین و مسجد الاقصی طی یک تماس تلفنی با همتایان فلسطینی و تونسی خود و همچنین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) صحبت کرد.

به گفته منابع دیپلماتیک، مولود چاووش اوغلو، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین و عثمان جرندی، وزیرخارجه تونس، درباره آخرین تحولات در قدس و اقدامات انجام شده در این خصوص در صحنه بین المللی گفتگو کردند.

چاووش اوغلو در تماس خود با یوسف العثیمین، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی درباره مراحل انجام شده برای تشکیل کمیته قدس گفتگو کرد.


بیشتر بخوانید:

حملات موشکی مقاومت به اراضی اشغالی پس از پایان ضرب الاجل + تصاویر


پاکستان، تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی محکوم کرد

وزیر خارجه پاکستان تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران در مسجد الاقصی را به شدت محکوم و تاکید می‌کنیم این اقدامات با قوانین بین المللی مغایرت دارد.

مقاومت فلسطین: دوران تصمیمات یکجانبه درباره مسجد الاقصی به سرآمده است

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد دوران تصمیمات یکجانبه در خصوص مسجد الاقصی به سرآمده است.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های مقاومت صفوف خود را برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی علیه طغیان رژیم صهیونیستی متحد کرده است. در بخشی از این بیانیه تاکید می‌شود دوران تصمیم گیری‌های یکجانبه در مورد مسجدالاقصی به سر آمده است.

بیانیه اتاق مشترک مقاومت می‌افزاید: گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به فریاد‌های آزادگان، توانست در چارچوب عملیات شمشیر قدس، حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد. به دشمن می‌گوییم که پیشتر نسبت به تعدی به مقدسات و مردممان هشدا داده بودیم. سلاح ما سلاح همه مردم است. دشمن بزدل باید بداند که دوران تصمیم گیری‌های یک جانبه درباره قدس و الاقصی بدون بازگشت به سرآمده است.

شیخ الازهر سکوت خفت بار جهانیان در برابر اقدامات تروریستی رژیم ستمگر صهیونیستی را محکوم کرد

احمد الطیب شیخ الازهر دیروز (دوشنبه) سکوت خفت بار جهانیان در برابر اقدامات تروریستی رژیم ستمگر صهیونیستی و جنایات این رژیم در حق مسجد الاقصی و فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

احمد الطیب در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت، «جهان همچنان در قبال تروریسم رژیم صهیونیستی و تجاوزات خفت بار این رژیم در حق مسجد الاقصی و برادران و مقدسات اسلامی در فلسطین، سکوتی خفت بار در پیش گرفته است.

وی افزود: «فلسطین در برابر سرکشان در طول تاریخ خواهد ایستاد و ملت آن محافظان این سرزمین، آبرو و مقدساتش خواهند بود، آن‌ها مدافعان مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف هستند. سلام و درود به مردم مظلوم فلسطین، خدایا آن‌ها را پیروز گردان و حافظ آن‌ها باش و به آن‌ها کمک کن.»

مردم بحرین خواستار اتحاد در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها شدند

گروهی از شهروندان بحرینی در تجمعی اعتراضی حمایت کامل خود از قدس و مردم فلسطین را اعلام کردند.

شرکت کنندگان بحرینی در تجمع اعتراضی دوشنبه شب بر مواضع خود در حمایت از قدس و مردم آن و حمایت کامل از مقاومت در برابر اشغالگران تاکید کردند. بحرینی‌ها با سر دادن شعار‌های همبستگی با فلسطین و قدس و به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین، بر لزوم اتحاد برای مقابله با حملات اشغالگران علیه ملت فلسطین، تأکید کردند.

عربستان اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس را شدیدا محکوم کرد

تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطین در قدس اشغالی بالاخره دولت عربستان سعودی را وادار به واکنش کرد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) حملات آشکار نیرو‌های اشغالگر صهیونیست علیه مقدسات مسجد الاقصی و امنیت نمازگزاران را با شدیدترین عبارات محکوم کرد.

عربستان سعودی صرف نظر از روابط حسنه خود با صهیونیست‌ها که مصداق بارز نقض آرمان قدس و فلسطین است، در بیانیه‌ای ادعایی از جامعه بین المللی خواست تا رژیم صهیونیستی را مسئول این تنش‌ها بداند.

 امیر کویت اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را محکوم کرد

امیر کویت تنش آفرینی فاجعه بار اشغالگران اسرائیلی علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی را محکوم کرد.

او گفت کشورش در کنار مردم فلسطین است و از همه تلاش ها برای یافتن یک راه حل عادلانه حمایت می کند.

امیر کویت از اشغالگران خواست که به حق فلسطینیان برای انجام مراسم مذهبی در قدس شریف احترام بگذارند.

ترکیه حملات صهیونیست‌ها به غزه را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی کاملاً مسئول وضع موجود در فلسطین است. در این بیانیه تاکید می‌شود: ما حملات اسرائیل به غزه را که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان از جمله کودکان شد، محکوم می‌کنیم.

در بخشی از این بیانیه متذکر می‌شود: رژیم صهیونیستی باید درک کند که استفاده از زور مطلق در سرکوب خواسته‌های مردم فلسطین موفق نخواهد بود.

لبنان: جامعه جهانی مانع ادامه تجاوزگری اسرائیل شود

میشل عون، رئیس جمهور لبنان از جامعه جهانی خواست برای متوقف کردن تجاوزگری رژیم صهیونیستی وارد عمل شود.

دفتر ریاست‌ جمهوری لبنان  اعلام کرد، در سایه ادامه تجاوز‌های رژیم صهیونیستی که از چند روز قبل در محله «شیخ جراح» و مسجدالاقصی آغاز شده، رئیس‌جمهور «میشل عون» حوادث اراضی اشغالی را دنبال می‌کند.

عون ضمن اعلام اینکه جامعه جهانی باید مداخله کند و جلوی ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی را بگیرد، افزود: بدون صلح، عدالتی وجود نخواهد داشت و بدون احترام به حقوق، عدالتی وجود نخواهد داشت.

امارات بر ایستادگی در کنار حق فلسطینیان تاکید کرد

پایگاه خبری اینترنتی النشره نوشت: ​محمد بن راشد آل مکتوم​, نخست‌وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی و همچنین حاکم دبی بر ایستادگی کشورش کنار حق فلسطینیان و لزوم پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و تشکیل دو کشور و ایستادن کنار کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد و گفت: این موضعی تاریخی و اصولی است که تغییر نمی‌کند.

محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی از سوی قطر

وزیر امور خارجه قطر در سخنانی تاکید کرد: ما خواستار موضع یکپارچه و موثر اعراب برای جلوگیری از حملات و جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از برادران خود در فلسطین هستیم.

عمان: اشغالگری اسرائیل نیازمند پاسخ قاطع بین المللی است

وزیر خارجه عمان ضمن محکوم کردن تجاوزگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اشغال سرزمین های فلسطین از سوی اسرائیل و نقض قوانین بین المللی مستلزم اقدام قاطع بین المللی است.

کویت جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزیر خارجه کویت در واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: آنچه که این روزها شاهد آن هستیم، شواهد جدیدی است که به مجموعه جنایات و تخلفات انجام شده توسط اسرائیل افزوده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَانَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
نتانیاهوی ملعون شکست خورده و برکنار شده و دارودستهای اراذلین و اوباشهای سفاکش می خواهد از آب گلالود ماهی بگیرد و جنگ و تنشهای مضاعفی در قدس شریف شروع کرده که جهان اسلام را برای حمله به صهیونیستها آماده کند و امت واحده سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص هم آمده اند برای حمله نهایی و نتانیاهوی ملعون می خواهد آمریکای تروریست و همپیمانانش را بیش از پیش همراه خود کند چونکه داره سقوط می کند به ته چاه زباله دان تاریخ بشری داره زور آخرشو می زنه ولی بدان که کور خواندی ابله موذی موش کثیف بدان و آگاه باش زوال و فروپاشیتان با سرعت خیره کننده ایی از چندی قبل شروع شده و شمارش معکوسش برای انحلال و محو رژیم صهیونیستی جعلیتان شروع شده و به زودی زود به آخر خط خواهید رسید و به زباله دان تاریخ بشریت انداخته خواهید شد و تاریخ مصرفتان برای آمریکایها و دیگر همپیمانان تروریستیشون هم تمام شده و آنان هم بیش از این برای بقای شما هزینه نخواهند کرد چونکه منفعتیو ارزشی برایشان دیگر ندارید و مهره سوخته ایی بیش نیستید برایشان و بیش از این تاوان شما صهیونیستها را نمی پردازند چراکه خودشان تا گلو در منجلاب بدبختیهای داخلی کشورهایشان فرو رفته اند و فقط می خواهند خودشان را نجات دهند بدان و آگاه باش نتانیاهوی ملعون زور بی خودی و دست پای بی خودی داری می زنی تو و صهیونیست دیگر رفتنی شدید برای همیشه و نماز فتح پیروزی را مومنین مسلمین پشت سر ولی امر مسلمین جهان اسلام در قدس شریف و سپس در مکه مکرمه و مدینه منوره به زودی زود و به حول قوه الهی خداوند جل جلاله خواهند خواند . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
وَأُخْرَىٰ تُحِبُّونَهَانَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ .
آخرین اخبار