برای اولین بار، مشاهده ۱۱ فرد پرستوی دریایی کوچک در تالاب گندمان استان چهارمحال و بختیاری ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: برای اولین بار، مشاهده ۱۱ فرد پرستوی دریایی کوچک در تالاب گندمان ثبت شد.

او افزود: این پرنده با نام علمی Sterna albifrons برای اولین بار در تالاب گندمان توسط روح الله عسگری مشاهده و در فهرست پرندگان مشاهده شده در این استان ثبت شد.


بیشتر بخوانید


احمدی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد تالاب گندمان اضافه کرد: زیستگاه این پرنده در آب‌های ساحلی دریاها، تالاب‌ها و رودخانه‌هاست و حفاظت از محل‌های تولید مثل آن ضروری است.

او ادامه داد: پس از انجام اقدامات احیای تالاب در سالیان اخیر، این تالاب انواع متنوعی از پرندگان را در فصول مختلف در خود پناه می‌دهد.

احمدی گفت: علاقمندان به پرنده‌نگری می‌توانند با بهره‌گیری از تارنما‌های اینترنتی، نرم افزار‌های پرنده نگری و یا کتاب‌های راهنمای پرندگان، پرندگانی را که می‌بینند شناسایی کنند و با رجوع به پایگاه اینترنتی کمیته ثبت پرندگان ایران با گونه‌های مهم و کمیاب ایران آشنا شوند و مشاهده این گونه‌ها را ثبت کنند تا روند جمعیت سالیانه و حضور این گونه‌ها در مناطق مختلف کشور مستندسازی شود.

تالاب گندمان با مساحت هزار و ۱۰۰ هکتار در ۳۷ کیلومتری جنوب غربی بروجن و ۹۰ کیلومتری جنوب شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار