فعالیت ۱۸ هزار بسیجی در قالب هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در خراسان شمالی

معاون هماهنگ کننده سپاه جوادالائمه از فعالیت ۱۸ هزار بسیجی در قالب هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در خراسان شمالی خبرداد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سرهنگ اکبری معاون هماهنگ کننده سپاه جوادالائمه  گفت:هزار گروه از این گروه‌های جهادی استان در مساجد و محلات و ۸۰۰ گروه در گروه‌های تخصصی بسیج اقشار مردمی (بسیج جامعه پزشکی، بسیج حقوق دانان، بسیج جامعه مهندسی و...) در حال ارائه خدمات هستند.


بیشتر بخوانید 


سرهنگ اکبری افزود:نوع ارائه خدمت گروه‌های جهادی در استان با توجه به شرایط و مقتضیات زمان و نیازمندی‌های استان تعیین می‌شود.

او  با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی یکی از استان‌هایی است که پایه درآمدی آن کشاورزی است، عنوان کرد:یکی از اولویت‌های خدمات رسانی بسیج در حوزه کشاورزی تامین آب شرب و کشاورزی برای مناطق کم آب است که در این راستا در سال ۹۹، ۱۲ قنات لایروبی،۶ کانال و ۳ استخر ذخیره آب هم احداث شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه جوادالائمه اظهار کرد:۳ پروژه آبرسانی و همچنین تامین ۲ آبشخور دام نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده بسیج در حوزه آبرسانی بوده است.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه بسیج ۵۷۰ پروژه محرومیت زدائی در استان انجام داده است، گفت:از این تعداد ۴۰۰ پروژه مسکن محرومان است که در سال گذشته در یک مرحله مبلغ یک میلیارد تومان جهت بهسازی مرمت و تکمیل مسکن مددجویان کمیته امداد صرف شد.

او افزود:امسال هم با انجام تفاهم نامه‌ای بین بسیج سازندگی، کمیته امداد، بنیاد مسکن و بنیاد برکت مقرر شد ۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور برای محرومان توسط گروه‌های جهادی ساخته شود که سهم خراسان شمالی از این تعداد هنوز مشخص نشده است.

سرهنگ اکبری در ادامه به تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره و عنوان کرد:بسیج با تشکیل شورای راهبری در محلات به اجرای هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی، کمک رسانی به افراد مبتلا و ممنوعیت تجمعات کمک می‌کند.

او افزود:بسیج جامعه مهندسین کشاورزی در ۲۶۰ نقطه حضور دارند و در حوزه ترویج کشاورزی مشاوره می‌دهند.

سرهنگ اکبری در پایان عنوان کرد:یکی از از اولویت‌های بسیج در استان در حوزه سازندگی مناطق طرح کرامت و حاشیه شهر‌ها است که در حال انجام تفاهم نامه‌هایی با استانداری هستیم تا اقدامات قابل توجهی در این مناطق انجام شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.