خانه هلال روستایی تمندان شهرستان تفتان امروز به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر در جوار قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، جلال هاشم‌زهی رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خاش  اظهار داشت: خانه‌های هلال روستایی به‌عنوان چکیده هلال‌احمر در روستاها و پل ارتباطی این جمعیت با روستاها زمینه مشارکت فعال مردم روستا را در زمینه‌های امدادی و بشردوستانه فراهم می‌کند.

جلال هاشم‌زهی بیان کرد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان از میان اهالی روستا، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، تشکیل کارگروه توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیران داوطلب در روستاها و محلات از مهمترین محورهای فعالیت خانه های هلال روستایی است.

او اظهار داشت: خانه هلال دهستان تمندان یکی از ضروری‌ترین خانه های هلال در شهرستان تفتان بود که با توجه به کوهستانی بودن منطقه در زمان برف و بارندگی در روستاهای دهستان سخت‌گذر تمندان می‌توانیم از تیم آموزش دیده در این خانه هلال تا رسیدن نیروهای امدادی برای ارزیابی های اولیه کمک بگیریم و علاوه بر این، در زمان حوادث کوهستان می توان تیم امداد و نجات کوهستان منطقه تفتان را از این خانه هلال پشتیبانی کرد.

رییس جمعیت هلال احمر خاش ادامه داد: فعالیت خانه‌های هلال در زمان حوادث غیرمترقبه موجب آمادگی سریع‌تر در پاسخگویی به حوادث می‌شود، بنابراین آموزش‌های همگانی در دستور کار خانه‌های هلال روستایی جمعیت هلال‌احمر قرار دارد، زیرا فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر بر اساس چشم‌انداز بین‌المللی بی‌طرفانه و عام‌المنفعه استوار است.

بخشدار مرکزی تفتان نیز با بیان اینکه خانه‌های هلال با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند، گفت: اعضای خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش‌دیده تشکیل شده و در راستای آموزش در تمام سطوح برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال‌احمر راه‌اندازی و افتتاح می‌شوند، یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر ترویج فرهنگ کمک به همنوع و همکاری در تسکین آلام بشری بوده که از وظایف خانه‌های هلال روستایی به شمار می‌رود.

خانه هلال روستایی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر با همکاری دهیاری و شورای اسلامی در دهستان تمندان از توابع بخش مرکزی شهرستان تفتان و با حضور کانون جوانان روستایی، اعضاء و داوطلبان دهستان تمندان افتتاح و مسوول خانه هلال روستایی تمندان معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار