سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر از اعمال محدودیت‌های کرونایی ویژه عید سعید فطر در این شهرستان به منظور مقابله با کرونا ویروس خبر داد.

فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: وضعیت کرونایی بسیار شکننده است و باید از تجمع جلوگیری شود، در این زمینه ۱۰ روز طلایی را در پیش داریم که باید تدابیر لازم برای گذراندن این ۱۰ روز را اتخاذ کنیم.

او افزود: هم باید برای روز‌های منتهی به عید فطر و افزایش حضور مردم در بازار برای انجام خرید عید و هم برای آیین‌های روز عید و هم برای روز‌های پس از عید تدبیر کنیم.

بندری اظهار داشت: از روز دوشنبه محدودیت‌های کرونایی جدیدی در سطح شهرستان اعمال خواهد شد. از روز دوشنبه تا پنج‌شنبه اصناف اعم از همه گروه‌ها تنها تا ساعت ۲۳ هر شب مجاز به فعالیت هستند و در برخی خیابان‌ها نیز منع تردد خودرویی اعمال می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: خیابان منتظری، میدان امام، خروجی خیابان شریفی و فرعی‌های آن، خیابان وصال، خیابان امام، خروجی خیابان فرهنگ و فرعی‌های آن و بازار ناحیه صنعتی از روز دوشنبه تا پنج‌شنبه به روی خودرو‌ها بسته خواهد بود، همچنین آرامستان‌های شهرستان نیز روز پنج‌شنبه این هفته به طور کامل تعطیل و از ورود شهروندان جلوگیری خواهد شد.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر در ادامه بیان کرد: مشارکت مردم در این طرح مطلوب نیست و رسانه‌ها باید در این زمینه نقش‌آفرینی و مشمولان طرح را ترغیب به همکاری و تزریق واکسن کنند، چرا که تنها راه رهایی از این ویروس منحوس واکسیناسیون عمومی است.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر افزود: ائمه جمعه نیز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر نسبت به ترغیب‌سازی مردم به شرکت در طرح واکسیناسیون اقدام کنند، شهرداری‌ها نیز باید به این موضوع ورود کرده و علاوه بر ترغیب شهروندان به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، آن‌ها را به مشارکت در طرح واکسیناسیون عمومی تشویق نمایند.

او در ادامه با اشاره به خروج بندر ماهشهر از شرایط قرمز کرونایی، اظهار داشت: هرگز به وضعیت موجود قانع نیستیم و باید تمام تلاش خود را به کار ببریم که از وضعیت نارنجی نیز خارج شویم، البته بزرگ‌ترین نگرانی موجود، بابت احتمال شیوع سوش برزیلی و هندی است و مرز‌های آبی و تردد‌های فراوان به شهرستان این احتمال را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.