حقیقی گفت: ورود خودرو‌های دارای پلاک غیربومی از ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا روز شنبه ۲۵ اردیبهشت به استان زنجان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان زنجان گفت: ورود خودروهای دارای پلاک غیر بومی از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه به تمام شهرستان‌های استان  زنجان با هر رنگ و وضعیت کرونایی ممنوع است.

او با اشاره به اینکه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محدودیت‌های اخیر در حد انتظار نبود، افزود: با این اوصاف استان زنجان از این نظر، وضعیت مطلوبی نسبت به میانگین کشوری داشت.

حقیقی با بیان اینکه به رغم سیر نزولی بستری‌های کرونایی هنوز استان زنجان از موج چهارم کرونا خارج نشده است، گفت: همچنان باید برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصمم باشیم،  چرا که با توجه به مکث‌ها و حرکت‌های ویروس، احتمال بازگشت به شرایط پیک وجود دارد.

حقیقی با بیان اینکه موج چهارم کرونا خیز بسیار بلند و فاجعه‌آمیزی داشت، افزود: با توجه به خیز این بیماری در استان زنجان آمار مرگ و میر نسبت به پیک های قبل کمتر بود.


او ادامه داد: حداکثر بستری موج سوم در استان زنجان ۱۲۰ نفر بود که این تعداد در موج چهارم به بالای ۱۸۰ نفر رسید و از طرفی در موج سوم ۷۴ روز طول کشید تا ۸۰ درصد تخت‌ها اشغال شود، اما این میزان در موج چهارم در مدت یک هفته به میزان ۹۰ درصد رسید.

حقیقی با بیان اینکه شمار بستری افراد زیر ۳۰ سال در موج چهارم نسبت به موج سوم ۳ برابر بود، گفت: این موضوع هشداری است به افرادی که دورهمی برگزار و تجمع کرده و تصور می‌کنند که جوانان گرفتار  این ویروس نمی‌شوند.

او ادامه داد: به رغم موج انفجاری کرونا کمترین فوتی را نسبت به موج‌های گذشته داشتیم که این امر نشان از اقدامات و تلاش‌های فراوان کادر بهداشت و درمان حکایت دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه تزریق واکسن به معنای درمان و همچنین ناقل نبودن فرد نیست، گفت: بنابراین افرادی که واکسن تزریق می‌کنند نیز همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

حقیقی به برگزاری آزمون‌های پیش روی دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: به جز آزمون کارشناسی ارشد که به مردادماه موکول شد، سایر آزمون‌ها طبق دستورالعمل و چارت زمانی و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در زمان مقرر برگزار می‌شوند.

او در زمینه آزمون نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم نیز گفت: تجمع اعتراضی، کار و روش خوبی نبوده و این کار ضد انقلابیون است که دانش آموزان را در فضای مجازی فریب می‌دهند و تحریک می‌کنند.

حقیقی با بیان اینکه از اولیا انتظار می‌رود که فرزندان خود را توجیه کنند، افزود: تصمیم جدیدی در استان زنجان گرفته نمی‌شود و آنچه که مصوبه ستاد ملی کرونا است اجرایی خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به برخی تسهیل‌ها در آزمون نهایی دانش‌آموزان گفت: ۳۰ درصد محتوای کتاب‌ها حذف شده و آزمون‌ها با لحاظ شرایط آموزش مجازی گرفته خواهد شد ضمن اینکه زمان هر آزمون نیز بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه در نظر گرفته شده و دستورالعمل های بهداشتی نیز به دقت در محل آزمون‌ها رعایت خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.