معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: منطقه ویژه اقتصادی زنجان بعد از ۱۵ سال انتظار مردم و فعالان اقتصادی استان زنجان تصویب شد. 

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آبی پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تائید کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، با رأی مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان بعد از ۱۵ سال انتظار مردم و فعالان اقتصادی استان زنجان تصویب شد. 


او افزود: منطقه ویژه‌ اقتصادی محدوده جغرافیایی معین در مبادی ورودی یا در داخل کشور است که با هدف جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و به وجود آمدن عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه‌ خدمات جهت حضور فعال در بازار‌های منطقه‌ای و بین المللی به وجود می‌آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ادامه داد: معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه‌ی اداری بدون عوارض گمرکی، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مناطق ویژه، صدور مجوز ساخت و پایان کار به‌ صورت رایگان و محدودیت نداشتن زمانی متروکه شدن کالا در منطقه‌ی ویژه از مزایای مناطق ویژه‌ی اقتصادی است.


آبی پور گفت: طی چند سال گذشته زیر ساخت صد هکتار زمین، برای اجرای این طرح در استان زنجان آماده سازی شده و اسناد زمین در ۱۰ سال گذشته به نام منطقه ویژه اقتصادی در استان زنجان ثبت شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.