واحدهای فناور بوشهر ۸۵۰ شغل ایجاد کردند

مشاور علمی و پژوهشی استاندار بوشهر گفت: واحد‌های فناور استان از سال ۹۶ تا کنون ۸۵۰ شغل جدید ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا چمکوری مشاور علمی و پژوهشی استاندار بوشهر در نشست استاندار بوشهر با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: اکنون حدود ۵۵ هزار دانشجو در استان در حال تحصیل هستند شامل ۳۳ هزار نفر مرد و ۲۲ هزار نفر زن.

او با بیان اینکه ۱۲ درصد دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی درس می‌خوانند، افزود: این تعداد در  دو سال اخیر دو درصد افزایش داشته است.

مشاور استاندار بوشهر با تاکید بر کاربردی‌تر شدن پایان‌نامه‌های دانشجویی، عنوان کرد: با هدف برطرف کردن مشکلات حوزه صنعتی، این مهم صورت گرفته و رشته‌های تحصیلی در مقاطع ارشد، دکترای حرفه‌ای و دکترای تخصصی افزایش یافته است.

چمکوری از استقرار ۱۴۹ واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۶۷ واحد فناور اضافه شده است و شاهد رشد محسوسی در این مسیر هستیم.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به فعالیت ۳۸ شرکت دانش بنیان در استان بوشهر، گفت: در حالی که صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان تا قبل از سال ۹۶ صفر بوده، اکنون بیش از ۱۲۸ هزار دلار صادرات محصول داشته‌ایم.

مشاور استاندار بوشهر با بیان اینکه گردش مالی واحد‌های فناور در دانشگاه‌های استان رشد محسوسی داشته است، عنوان کرد: تا قبل از سال ۹۶ حدود ۱۰۸ میلیارد ریال گردش مالی در این واحد‌ها داشته‌ایم و از سال ۹۶ تاکنون به ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

چمکوری افزود: واحد‌های فناور در زمینه ایجاد اشتغال پایدار نیز نقش مهمی داشته‌اند و از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۸۵۰ شغل پایدار ایجاد شده و میزان اشتغال ایجاد شده به هزار و ۳۲۰ نفر رسیده است.

او ادامه داد: دو هزار و ۷۵۰ متر مربع فضای آزمایشگاهی و کارگاهی در اختیار واحد‌های فناور قرار گرفته و بیش از ۲۴ هکتار از اراضی نیز تملک شده است.

مشاور علمی و پژوهشی استاندار بوشهر بیان کرد: برای بهبود سطح کیفی واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان از همه توان و ظرفیت خود بهره خواهیم برد و از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.