در شبانه روز گذشته با ثبت ۵ مورد فوت جدید ناشی از کرونا، آمار جان باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۵۳ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۷۴ تست مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شده است که مجموعا ۳۱ بیمار جدید شامل ۱۴ بستری و ۱۷ سرپایی شناسایی شده اند.

او افزود: از این تعداد ۲۴ مورد از شهرستان بیرجند، ۳ مورد از شهرستان طبس، دو مورد از شهرستان نهبندان، یک مورد از شهرستان فردوس و یک مورد از شهرستان قاین بوده است.

مهدی زاده بیان کرد: همچنین با انجام ۳۹۳ تست سریع کرونا، ۶۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند و مجموع موارد شناسایی جدید در شبانه روز گذشته در استان ۹۶ بیمار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در حال حاضر ۲۳۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌ های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۳۵ نفر کرونا مثبتند.

او اظهار کرد: از این تعداد ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۱ نفر نامساعد است.

مهدی زاده تصریح کرد: در شبانه روز گذشته با ثبت ۵ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۵۳ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته ۶۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌ های استان پذیرش و در همین مدت ۵۷ بیمار شامل ۳۳ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.

او گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۸۴ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام
بیرجند نسبت به رعایت مسایل کورنا بی توجه هستندو اصناف در این باره همراهی نمی کنند خواهشمند است در برخورد جدی و محکم عمل کنند چون این نتایج واقعا نگران کننده است