مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت واحدهای مسکونی تعمیری و ۲۰ درصد پیشرفت در واحدهای احداثی مناطق زلزله زده سمیرم صورت گرفته است.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: در پی زلزله‌ای که ۲۹ بهمن ماه در سی سخت کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد خسارت‌هایی هم به اماکن مسکونی منطقه پادنای علیا شهرستان سمیرم وارد شد که بعد از پیگیری‌های به عمل آمده تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی و تعمیرات واحد‌های مسکونی و بازسازی معابر اختصاص پیدا کرد.

اوافزود: ستاد بازسازی در محل تشکیل شد و بنیاد مسکن هم در منطقه مستقر شده که تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت تا با هماهنگی بانک‌های عامل به خسارت دیدگان پرداخت شود. تا به الان اقداماتی در خصوص معرفی افراد به بانک‌ها و پیگیری‌هایی برای تحویل مصالح صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: در مجموع خسارت‌های وارده ۲۱۷ واحد مسکونی باید ساخته و ۳۵۰ واحد مسکونی در ۳۰ روستا و ۲ شهر باید تعمیر شوند که در حال حاضر از ۲۱۷ مورد احداثی ۱۳۰ واحد از آن‌ها آواربرداری شده و فونداسیون ۲۸ واحد هم ایجاد شده است.

شیشه فروش تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی واحد‌های تعمیری ۶۰ درصد و پیشرفت فیزیکی در واحد‌های احداثی ۲۰ درصد هست و بر اساس زمان بندی که بنیاد مسکن تعیین کرده بازسازی دیگر خانه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.